Podjetnik februar 2014
Neizkoriščena moč izjav kupcev
Doseči prodajo novemu kupcu, ki z nami še ni posloval, je praviloma dražje in težje kot našim obstoječim kupcem – predvsem, ker še ni vzpostavljeno ustrezno zaupanje. Novi kupec ne ve, ali naša beseda kaj velja, kakšne kakovosti je naš izdelek ali storitev, in kakšno podporo lahko od nas pričakuje po nakupu. S priporočili lahko precejšen del teh dvomov odpravimo – in to bistveno ceneje kot z dodatnim oglaševanjem.
Ideje |
|
| Biti podjetnik |
Zmagovanje z domišljijo in tehnologijo Avtor: Petra Mauer Bianca Žvorc Morris je že pri šestnajstih začela raziskovati tujino, trinajst let je nato živela v New Yorku, potem sta se z možem preselila v Nemčijo. Za svojo blagovno znamko BeeZee EcoKid in BeeZee Design je že prejela nagrade, med drugim za najboljši trajnostni projekt v Evropski uniji ter dve nagradi za ekološko modno oblikovanje v Nemčiji in Avstriji.
| Za majhne in inovativne je niša priložnost Avtor: Martina Budal Na zadnjem Slovenskem forumu inovacij so opozorili nase z zmagovalno inovacijo - Florianom, ki je namenjen predvsem lastnikom kaminskih peči na drva. A to ne pomeni, da se s produkti iz Atechovih proizvodnih dvoran ne srečamo skoraj vsak dan.
| Izvoznika slovenskih dobrot Avtor: Vlado Kadunec Beg možganov in delovne sile na tuje, ki smo mu priča v zadnjih letih, je predvsem posledica slabih gospodarskih razmer v naši državi. Zgodba Primoža Škerjanca in Meti Kosec je narejena iz nekoliko drugačnega testa. Ne izhaja namreč iz nuje po iskanju službe oziroma dela, ampak je preprosto posledica okoliščin in želje po novi avanturi. In tako sta se ustalila v Pragi, kjer dokazujeta, da se slovenski izdelek lahko proda kjerkoli.
|
| Človek, ki je izumil ekspresno pošto Avtor: Martina Budal Bil je prvi in je še vedno največji. Preko noči dostavi vaš paket kamorkoli na svetu. Z garancijo - če paket ne pride, nam ne plačate.
| Natisnili so obleko, rezervne dele in luči Avtor: Anita Ivačič Leta 2012 je podjetje Ortotip na trg poslalo prvi tridimenzijski tiskalnik za domačo in polprofesionalno uporabo slovenske izdelave, lani pa so z 1,1 milijonsko investicijo nabavili in zagnali največji stroj za dodajalno tehnologijo v tem delu Evrope. V sodelovanju z različnimi naročniki - od industrije, oblikovanja in medicine - izdelujejo prototipe in maloserijske izdelke.
|
| Izkušnje |
V neformalnem okolju se rodi največ poslovnih zamisli Avtor: Anita Ivačič Jose Antonio Morales skupaj s perujskim in slovenskim partnerjem razvija poslovni model ekspedicijskega mreženja Lincoln Island, ki je namenjen neformalnemu druženju podjetnikov in vzpostavljanju potencialnih poslovnih navez.
| Prava strategija poslovanja Avtor: Andreja Metelko Akcija, delovanje je danes, v času krize, pravo vodilo. Če ničesar ne spreminjamo, ostajamo na mestu, stagniramo. Toda, kateri so tisti čarobni ukrepi, ki lahko podjetju zagotovijo boljši tržni delež in finančno stabilnost? Različno, predvsem pa odvisno od položaja in trenutne situacije podjetja.
|
| Klicni center da ali ne? Najet ali lasten? Avtor: Vito Komac Klicni center je lahko pomemben del prodajno tržniškega delovanja podjetij. Včasih je temeljni element, brez katerega ne bi mogli poslovati, drugič pa zgolj podpora širši politiki poslovanja, vendar ne marginalni del.
| Znanje za zmerno ceno? Avtor: Marjan Bradeško V krizi večina podjetij najprej krči sredstva za izobraževanje in trženje. A vendarle - zaposleni se morajo usposobiti. Navsezadnje potrebujemo šolanje tudi zaradi izpitov, ki so pogosto zahtevani, če se želi podjetje izkazati z ustrezno usposobljenostjo - tako pred kupci kot pred dobavitelji. Kako z nižjimi sredstvi vendarle doseči ustrezno usposobljenost? Oziroma - kako za enak vložek dobiti več?
|
| Denar & finance |
|
| Franšize |
Tudi sama bi izbrala franšizo Avtor: Petra Mauer Pod taktirko računovodskega servisa APO VIZIJA dandanes deluje že pet franšiz v Sloveniji, vendar ne izključujejo misli, da bodo nekoč širili franšizno mrežo tudi zunaj državnih meja.
|
|
| Svetovalec |
Prava neuki, vendar nekateri zelo prebrisani potrošniki Avtor: Anja Žagar Znano je, da materialne dobrine ne prinašajo sreče, in te je še toliko manj, če se nam zgodi, da kupimo nekaj, kar se izkaže za neuporabno. In vendar postajamo ljudje z dneva v dan vse bolj pametni kupci (potrošniki), saj nam je dostopno vse več informacij o izdelkih, storitvah in njihovih ponudnikih.
| Odškodninska odgovornost podjetnikov in zaposlenih Avtor: Boštjan J. Turk V našem poslovnem okolju spore še vedno raje dolga leta rešujemo na sodiščih, namesto da bi uporabili druge konstruktivne rešitve. Zato smo pogledali temeljne značilnosti odškodninske odgovornosti delodajalcev in delavcev ter pasti, na katere bi morali paziti oboji.
| Kako naj prodam motorno olje? Avtor: Aleš Lisac
| Plačilo provizije pri pogodbi o trgovskem zastopanju Avtor: Boštjan J. Turk
|
|
| Druge rubrike |
Odprti podjetniki v zaprti državi Avtor: Vlado Kadunec Slovenci ste odlični podjetniki, izobraženi, kreativni, inovativni, razvojno usmerjeni, pripravljeni na novosti, pripravljeni tvegati. Manjka pa vam želja po povezovanju in medsebojnem sodelovanju. To svojo slabost morate premagati, če ne vas bo konec. Zdaj ne bijemo bitke za zmago, ampak za preživetje, pravi Maria Anselmi.
| Upravljanje poslovanja Avtor: Jaka Žorž Informacijsko komunikacijska tehnologija je na tak ali drugačen način prežela poslovanje. Praktično ni podjetja, katerega poslovanje se ne bi vodilo v informacijskem sistemu. Če ga že nima podjetje oziroma podjetnik, ga ima njegov računovodski servis.
| Z odličnim javnim nastopom do poslovnih uspehov Avtor: Irena Potočar Papež Kaj doživljate pred in med javnim nastopom? Se vam tresejo roke ali noge, morda tudi glas, vas napade rdečica ali kašelj? Morda vam hitreje utripa srce, se vam potijo roke? Ali - nasprotno - v tem uživate, se veselite vnovičnega nastopa, doživljate posebno »katarzo« in zadoščenje?
| Slovenska tradicija na sodoben način Avtor: Anita Ivačič Uporaba imena Slovenija in državnih simbolov v tržne namene resda ni dovoljena, zato pa uporaba in avtorska predelava tradicionalnih slovenskih izdelkov, značilnosti in znamenitosti ostaja odprto polje novih kreativnih izdelkov in storitev z dodano vrednostjo.
|
| Mobilne aplikacije po meri vaših strank Avtor: Jernej Horvat Vedno, ko se pojavi nov množični medij, se odvija enaka zgodba. Podjetja preizkušajo metode iz predhodnih medijev prenesti na novega, kar pa nikoli ne deluje.
| V znamenju mobilnosti in povezljivosti Avtor: Esad Jakupović V Las Vegasu je januarja potekal tradicionalni sejem uporabniške elektronike International CES 2014, tokrat v znamenju mobilnih naprav, ultra visoke ločljivosti, »interneta stvari«, vsepovsodnje prisotnosti tipal, povezljivih avtomobilov in ne nazadnje tridimenzijskega tiskanja.
| Borza tehnologij februar Avtor: Podjetnik
| Težko osvojljiva trdnjava Avtor: Vlado Kadunec Ko sem v telefonskem pogovoru od slovenskega podjetnika, ki se je pred desetletji preselil v Švico, ustanovil tam podjetje in se uveljavil, skušal izvedeti kaj o njegovih tamkajšnjih poslovnih izkušnjah, me je zavrnil: »Takole po telefonu ali elektronski pošti se ne bova menila. V Švici delamo stvari zelo natančno, kot je treba, ne kar nekaj na približno.« S tem je nakazal, da je za slovenskega podjetnika želja o poslovanju v Švici lahko precej trd oreh.
|
|
|
|