|
|
Prava strategija poslovanjaAkcija, delovanje je danes, v času krize, pravo vodilo. Če ničesar ne spreminjamo, ostajamo na mestu, stagniramo. Toda, kateri so tisti čarobni ukrepi, ki lahko podjetju zagotovijo boljši tržni delež in finančno stabilnost? Različno, predvsem pa odvisno od položaja in trenutne situacije podjetja.Ko vodstvo načrtuje ukrepe za izboljšanje poslovanja, je pomemben prvi korak, posnetek stanja podjetja. S posnetkom zajamemo denarni tok poslovanja, preverjanje dobičkonosnosti posameznih produktov, aktivnosti in storitev, pretočnost procesov, zadovoljstvo kupcev, preverjanje dobaviteljev, notranje in zunanje komunikacije, stanje na trgu in preverjanje konkurence. Zbrane informacije pa same po sebi ne pomenijo veliko, če jih podjetje ne zna ali ne zmore uporabiti v praksi. Kratkoročno in dolgoročno planiranje je temelj za kakršnokoli ukrepanje.
Upravičenost in koristi posameznih stroškov
Presoja upravičenosti in koristnosti posameznih stroškov je vsekakor pomemben naslednji korak, ki pa ne opravičuje povsem ukrepov, s katerimi se znižujejo plače, se odpušča, se režejo stroški trženja in izobraževanja. Podjetje namreč sestavlja delež ljudi, ki imajo posebna znanja in so za podjetje vitalnega pomena, delež visoko motiviranih zaposlenih, zaposlenih s podjetniškim delovanjem, delež sodelujočih in delež tistih, ki delujejo zaviralno.
Na sliki spodaj, pripravljeni po anketi za kadre, je jasno razvidno, da za nove strategije in ukrepe ne moremo nikoli pridobiti vseh zaposlenih. Namen takšne opredelitve skupin in deležev posameznikov je podjetju omogočiti oblikovanje bolj ciljno usmerjene kadrovske politike in različnih pristopov, s katerimi postopoma razvijamo ključne sposobnosti in napredek posamezne skupine. S tem dosežemo lažjo izvedbo sprememb in ukrepov, posledično pa boljši rezultat. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|