Z odličnim javnim nastopom do poslovnih uspehov

Avtor: Irena Potočar Papež | Objava: 11.02.2014

Kaj doživljate pred in med javnim nastopom? Se vam tresejo roke ali noge, morda tudi glas, vas napade rdečica ali kašelj? Morda vam hitreje utripa srce, se vam potijo roke? Ali - nasprotno - v tem uživate, se veselite vnovičnega nastopa, doživljate posebno »katarzo« in zadoščenje?


V poslovnem svetu (in tudi sicer) pogosto nastopamo. Pravzaprav takoj, ko stopimo iz domačega okolja v »javni svet«, nastopamo. Smo na očeh javnosti. Javno torej nastopamo v različnih poslovnih in družbenih okoljih (gospodarstvo, politika, vzgojno-izobraževalne ustanove, javna uprava itd.). Z njim izpostavljamo sebe in podjetje, ki ga zastopamo oziroma predstavljamo. Sestavni del javnega nastopanja je retorika, ta pa je povezana tudi z nebesednim sporazumevanjem. Pri tem je treba poznati tudi pravila poslovnega bontona, kar pomeni, da je javno nastopanje z retoriko izjemno široko področje, ki zajema številna pravila, značilnosti in zahteve.

 

Nekateri nastopate pogosto, nekateri pa le občasno, pred različno velikimi skupinami ljudi (nastop na sestanku pred nekaj sodelavci ali poslovnimi partnerji, nastop pred številčnejšim občinstvom na različnih prireditvah ob različnih priložnostih, komuniciranje z uporabniki vaših storitev ali izdelkov, nastop pred predstavniki medijev). Zato je pomembno, da obvladate veščine javnega nastopanja in retorike.

 

Retorika je sestavni del javnega nastopanja. Če jo obvladamo, vemo, kako in kdaj uporabljamo prepričevalna sredstva, kako naredimo logično in učinkovito zgradbo govora in katere so bistvene jezikovne prvine. Temeljna prepričevalna sredstva pri govorniku so:

ETOS - govornikova osebnost in njegov ugled,

PATOS - oblika oziroma način, kako govornik naveže stik z občinstvom,

LOGOS - razumsko dokazovanje.

 

Sestavni deli javnega nastopanja

 

Javni nastop je sestavljen iz priprave (o kateri pišemo v tej številki), izvedbe in analize nastopa. Vsi trije deli so enako pomembni, zato jim moramo posvetiti dovolj pozornosti in časa. Kadar gre za vnaprej dogovorjen nastop (torej ne, ko vas npr. nekdo nepričakovano izzove in povabi k besedi na sestanku), se morate nanj dobro pripraviti, kar pomeni, da morate biti seznanjeni z vsemi okoliščinami, ki lahko vplivajo na nastop.

 

Namen

Kot nastopajoči morate vedeti, kaj je namen vašega nastopa (nekoga o nečem obvestiti, kaj sporočiti, prepričati in vplivati nanj, le pozdraviti, se zahvaliti, spodbuditi itn.).

 

Ciljna skupina


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *