|
|||
Za majhne in inovativne je niša priložnostNa zadnjem Slovenskem forumu inovacij so opozorili nase z zmagovalno inovacijo - Florianom, ki je namenjen predvsem lastnikom kaminskih peči na drva. A to ne pomeni, da se s produkti iz Atechovih proizvodnih dvoran ne srečamo skoraj vsak dan.
»Naši krmilniki za elektromotorje so v skoraj vsakem paličnem mešalniku in v številnih multipraktikih,« pravi lastnik in direktor podjetja Davor Jakulin. Dolgo so bili glavni produkt ATech Elektronike, danes predstavljajo približno polovico prometa. Drugo polovico pa predstavljajo izdelki lastne blagovne znamke Fumis (v kateri je tudi Florian), s katerimi je podjetje iz Materije pri Kozini vstopilo na trg biomase.
Izbira tega, sicer nišnega trga, ni bila naključna. Zaznali so globalni trend, hkrati pa ocenili, da na njem veliki ne bodo imeli pravega interesa. Niso se veliko zmotili, tudi tisti, ki so vstopili, se sedaj umikajo. Za majhno in inovativno podjetje pa je takšna niša priložnost, pravi Jakulin. V ATechu so jo dobro izkoristili in trgu ponudili uporabniško izkušnjo, kakršne so uporabniki vajeni pri pametnih telefonih. Cilj, ki ga pri razvoju zasledujejo, je preseganje pričakovanj partnerjev, ki ATechove produkte vključujejo v svoje peči na biomaso od sosednje Italije, ki je zaenkrat glavni trg, do Nove Zelandije in Čila. Z inovativnimi rešitvami so se povzpeli na položaj vodilnega na trgu, kar pomeni ne le prednost pred konkurenco in višjo ceno, ampak tudi zagotovilo, da jih nihče več ne more odpraviti z levo roko.
Še več, postati želijo ustvarjalci trendov in sooblikovalci politik na področju izgorevanja biomase v individualnih kuriščih. Novo smer nakazuje Florian, naprava za avtomatsko regulacijo vleka dimnih plinov pri kaminskih pečeh na drva. Rezultat je boljši izkoristek goriva, ki prinaša tako finančne kot okoljske učinke. Obeti so dobri in v ATechu se pripravljajo za testiranje pri Nemškem inštitutu za gradbeno tehniko (Deutsche Institut für Bautechnik) ter certificiranje po nemškem standardu. Ker je naš trg globalni trg, želimo imeti standard z mednarodno veljavo, pojasni Jakulin.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|