Podjetnik julij 2013
Roke stran, to je moje!
Ob uveljavljanju na domačem in predvsem svetovnih trgih je dobra poslovna poteza, da podjetnik poskrbi za zaščito svojega inovativnega izdelka, ko pa se uveljavi in morda ustvari prepoznavno blagovno znamko, zaščiti tudi to.
Ideje |
|
| Biti podjetnik |
Pravo bogastvo leži v proizvodnji Avtor: Martina Budal »Začni z malim, vendar sanjaj veliko,« je eno od vodil trenutno najbogatejšega afriškega podjetnika. Pred več kot tremi desetletji je začel trgovati z oljem in rižem tako, da si je sposodil 3000 dolarjev. Danes je vrednost njegovih podjetij ocenjena na 20 milijard dolarjev.
| Podjetniška ideja je vzklila s kalčki Avtor: Petra Bauman Kot večina mladih diplomirancev se je tudi 28-letni univerzitetni diplomirani pravnik, Ljubljančan Matej Volk zavedel, da bo na pravo priložnost moral čakati kar nekaj let. Pravi, da se je na pot podjetništva podal zaradi večje želje po svobodi. Njegova poslovna ideja je vzgoja in trženje kalčkov različnih vrst.
| Pekarna za najboljšega človekovega prijatelja Avtor: Petra Bauman Nastja Verdnik je 25-letna Mariborčanka, ki je v svet podjetništva vstopila s pasjo pekarno Hov-hov. Po opravljeni diplomi iz novinarstva je bila nekaj časa prijavljena na Zavodu za zaposlovanje, obetala se ji je zaposlitev, a se to ni uresničilo. Operacija Podjetno v svet podjetništva je prišla kot naročena.
|
| Po stopinjah družinske tradicije Avtor: Petra Bauman Eva Kancler je pri svoji podjetniški ideji izhajala iz družinske tradicije, s čimer je v rahli prednosti, saj ji ne bo treba povsem na novo iskati strank. Restavrator je že njen oče, poslu se privaja tudi sestra.Kot mlada podjetnica bo poleg restavratorstva ponujala tudi slike po naročilu in poslikave otroških obrazov.
| Skočiti v vodo z rahlim znanjem plavanja Avtor: Petra Bauman Miho Centriha je poklicna usoda že peljala na pravniška pota. Pred dvema letoma je namreč diplomiral iz prava in takoj dobil pripravništvo na Višjem sodišču v Celju. Danes je samostojni podjetnik, ki preko spleta prodaja trakove in sorodne izdelke za pakiranje, povezovanje in varovanje tovora.
| Trajnostna in kreativna arhitektura Avtor: Martina Budal Zaljubili smo se v les, v križno lepljenem lesu smo našli material, ki podobno kot beton arhitektom omogoča enostavno in svobodno oblikovanje.
|
| Izkušnje |
Rabimo sveže ideje! Bodimo bolj ustvarjalni! Avtor: Barbra Rudmann Sposobnost razmišljanja na drugačen način, nizanje svežih idej in spodbujanje kreativnosti znotraj timov je v današnjih časih ključna veščina. Za razvijanje te veščine morate aktivno delati, in uspelo vam bo!
| Smo srce, ki črpa kri po žilah Avtor: Martina Budal Mamuti, ki so jih našli v Sibiriji, so imeli v trebuhu tropsko rastlinje, zjutraj so jedli palme, zvečer so pa zmrznili. Tako zelo se je v zadnjih nekaj letih spremenilo naše okolje, kar pa za Slovence ni nujno slaba novica, pravi soustanovitelj (skupaj z bratom) podjetja Seaway in podjetnik leta 1995 Japec Jakopin.
| Kako povedati tisto, česar si nihče ne želi slišati? Avtor: Franka Bertoncelj Ni pomembno samo, kaj povemo, ampak tudi kako. Neprijetna dejstva naj zaposlenim sporoči vodstvo osebno, odgovorno, razumljivo, odprto in iskreno.
|
| Cilj: kapitalski dobiček ob prodaji Avtor: Martina Budal Hitrorastočih podjetij ni veliko v nobenem gospodarstvu. Da bi lahko nastajala in rasla, morajo namreč biti izpolnjeni nekateri pogoji.
| Vsebina pisma, ki najde pot do naslovnika Avtor: Vito Komac V junijskem članku smo se dotaknili predvsem pojavne podobe pisma ter pojasnili, katere male trike in védenje je potrebno uporabiti, da bo po empiričnih podatkih tako pismo prišlo v želene roke. V tem članku pa smo zapisali nekaj pravil za vsebinsko pripravo.
| Kako do uspešne prodaje na novih trgih? Avtor: Matija Pavlovčič V času krize se več manjših in srednje velikih podjetij odloča za prodajo na novih trgih. Pri tem igrajo ključno vlogo uspešni prodajniki.
|
| Denar & finance |
Problematične določbe posojilnih pogodb Avtor: Martina Budal Ko sije sonce, nam banke ponujajo dežnike, ko pada dež, nam jih vzamejo. Oziroma, ko večina podjetij ni imela težav s poslovanjem, so vsem ponujali kredite, danes, ko bi jih podjetja potrebovala, pa jih pogosto ne morejo dobiti.
|
|
| Franšize |
V posel s treznim premislekom Avtor: Petra Mauer Število podjetnikov, ki iščejo nove poslovne priložnosti in želijo uspeti z nakupom franšize, v zadnjih letih narašča. Razlog je treba iskati v dejstvu, da gre pri franšizingu za preizkušen posel, uveljavljeno blagovno znamko in zagotovilo, da v poslu niste sami.
|
|
| Svetovalec |
|
| Druge rubrike |
| Rt dobrega poslovnega upanja Avtor: Vlado Kadunec Republika Južna Afrika, ki se obdarjena z obiljem naravnih virov, rodovitno kmetijsko površino, edinstvenih mineralnih virov ter milim podnebjem razteza na celinskem ozadju Rta dobrega upanja, postaja po padcu politike rasne diskriminacije ponovno upanje in velika priložnost za opešano evropsko gospodarstvo. Tudi slovensko.
| Od koder se že vidijo gore Avtor: Marjan Bradeško Gorovja, ki še niso visoke skalne gore, nas vabijo na tokratno pot po Sloveniji. Pa tudi ravnine z razgledom na najvišje vrhove naših gora - in skrite doline, ki so se vrinile med razmetan predalpski svet. Gremo med gozdove, po zavitih dolinah in na kakšno razgledno sleme. Vmes pa se bomo, za predah, ustavili tudi na bolj ravnem svetu, kakršnega v predalpskih pokrajinah sicer ni prav veliko.
| (St)rast podjetništva in virtualni junaki Avtor: Karolina Vrtačnik Najuspešnejši slovenski podjetniki se želijo povezati. Pri prodorih na tuje trge si bodo z izkušnjami brezplačno vzajemno pomagali. To sta dve ključni sporočili nedavno končanega drugega Kongresa podjetnikov Slovenije, ki je v prijetnem vzdušju povezal okoli 150 podjetnikov.
| Mobilni telefon ali kakovosten fotoaparat? Oboje! Avtor: Bor Trček
| Ni več dilem o nakupu tablice Avtor: Bor Trček
| Večopravilna naprava za tiskanje cedejev Avtor: Bor Trček
|
| Doma |
Roke stran, to je moje! Avtor: Vlado Kadunec Ob uveljavljanju na domačem in predvsem svetovnih trgih je dobra poslovna poteza tudi, da podjetnik poskrbi za zaščito svojega inovativnega izdelka, ko pa se uveljavi in morda ustvari prepoznavno blagovno znamko, zaščiti tudi to. A resnici na ljubo v večini primerov zaščita patenta, blagovne znamke ali modela v bistvu ne preprečuje njihove kraje.
|
|
|
|
|