Očala, slušni aparati, invalidski vozički, proteze

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 11.07.2013

Po grobih ocenah naj bi se z eno od oblik invalidnosti spopadal vsak deseti; demografske slike pa obetajo, da bo zaradi staranja prebivalstva potreb po različnih pripomočkih vse več.


  (Big Stock Photo)

Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) je lani za nabavo medicinsko-tehničnih pripomočkov (MTP) namenil 55.382.832 evrov (leta 2011 56.470.111, 2008 48.453.165 evrov). Če pustimo ob strani, da je z njimi invalidom in bolnikom bistveno izboljšana kakovost življenja, finančni kolač podjetij, ki proizvajajo oziroma dobavljajo medicinsko tehnične pripomočke, zagotovo ni zanemarljiv. Specializirana podjetja, pogodbeni dobavitelji teh pripomočkov, poslujejo na, lahko bi rekli, skorajda neusahljivem trgu.

 

Nelitove stojke so dragocen pripomoček

 

Vsaka invalidnost je specifična, zato »je treba standardno proizvedene pripomočke velikokrat individualno prilagoditi posamezniku, predvsem otrokom, katerih rast in spremembe potrebujejo nenehno adaptacijo,« pojasni Janko Železnikar, ki se že preko 40 let ukvarja z izdelavo individualno prilagojenih invalidskih pripomočkov za gibalno ovirane osebe, od leta 1999 pa vodi svoje podjetje Nelit, ki trenutno zaposluje sedem oseb tehnične in komercialne stroke. »Medicinski pripomočki individualne izdelave, predvsem pripomočki za stojo, t. i. stojke, ostajajo naše poglavitno proizvodno področje. Sčasoma se je poslovanje razširilo tudi na prodajo uvoženih pripomočkov, največ iz držav EU, Norveške, Kanade, ZDA, ki jih po potrebi individualno prilagodimo. Prodajni program tako obsega vozičke na ročni pogon, elektromotorne vozičke in skuterje, počivalnike, hodulje, toaletno-kopalniške pripomočke, pripomočke za nego osebe, negovalne postelje, sobna in kopalniška dvigala, stopniščne transporterje, ortopedske pripomočke, sedežne in posteljne blazine za preprečevanje preležanin in druge raznovrstne pripomočke. Zelo velik poudarek v podjetju dajemo pripomočkom za rehabilitacijo in nego otrok.«

 

Nelitovi naročniki so tako posamezniki kot bolnišnice, domovi za starejše občane, rehabilitacijski centri in specializirane ustanove. »Konkurenca je zelo razvejana in obsežna. Trženje temelji predvsem na osebnih stikih z uporabniki in s stroko. Naš tržni delež se iz leta v leto spreminja. Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije je naš poglavitni plačnik. V podjetju se trudimo, da osebe, ki pridejo k nam z naročilnico za medicinski pripomoček, tega dobijo v okviru zavodovega plačila. Ponujamo pa tudi pripomočke, ki so naprednejši in je zanje potrebno doplačilo. Opaziti je porast samoplačnikov za male pripomočke,« razloži poslovanje Železnikar, ki je v zagon podjetja vložil lastna sredstva in znanje. »Večina ljudi pričakuje, da je na tem področju mogoče v kratkem času zaslužiti veliko, vendar se motijo. Potrebno je vložiti veliko truda, sredstev, znanja in časa. Sami stroški proizvodnje oziroma uvoza pa se iz leta v leto povečujejo.« Železnikar za konec poudari prednost pred konkurenco: »V podjetju Nelit se trudimo ljudem, ki so zaradi poškodb, bolezni ali drugih zdravstvenih težav primorani uporabljati medicinsko-tehnične pripomočke, zagotoviti kakovosten in optimalno prilagojen izdelek, s tem da uporabimo in ohranjamo domače znanje, proizvodnjo in tudi poprodajno servisno mrežo.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *