Lepi posli

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 10.09.2003

Telesna podoba je fizični vidik naše osebnosti, je zunanji jaz, ki ga kažemo svetu in po katerem nas ljudje sodijo. Postaja vse pomembnejša – in z njo tudi posli, ki skrbijo za lepoto.



Številne raziskave so pokazale, da se obnašamo zelo stereotipno in lepim ljudem pripisujemo uspešnost, komunikativnost, prijetnost, skratka same pozitivne lastnosti. Lepi ljudje so deležni več pozornosti staršev, učiteljev in prijateljev, hitreje dobijo službo, hitreje napredujejo in za enako delo včasih prejmejo tudi večje plačilo.
 
Vemo, da človeka ne bi smeli soditi po zunanjosti. Prav tako vemo, da je prvi vtis o človeku lahko zmoten in vendar ga le s težavo spremenimo. A tem modrostim navkljub lahko ugotovimo, da lepota morda postaja celo vedno pomembnejša. Hitro in dinamično življenje namreč od nas zahteva hitre odločitve in odzive. Za napake ni prostora, ne časa in prav zato je prvi vtis, ki ga dobimo o človeku, toliko pomembnejši. Še preden bo neznancu uspelo povedati dovolj besed, da bi lahko ugotovili, kaj se skriva za njegovo zunanjostjo, si bomo o njem ustvarili svoje mnenje na podlagi njegovih fizičnih značilnosti, ki jih le v nekaj sekundah zaznamo v naslednjem zaporedju: barva kože, spol, lasje, starost, postava, višina, polt in obleka.  
 
Ukvarjanje z  zunanjim videzom je dolga leta veljalo za bolj kot ne žensko področje. Moški, ki se je preveč ukvarjal s svojo zunanjostjo, pač ni bil pravi dedec. Nasploh je žensko telo v svoji zgodovini v imenu lepega, mode ter želje po ugajanju preživelo precej bizarnih preoblikovanj, od pohabljanja stopal, do daljšanja vratov in korzetov. Nikar se ne zgražajmo nad preteklostjo in nam tujimi kulturami. Mar ni zahteva po dolgih, vitkih in s telovadbo preoblikovanih ženskih telesih prav tako bizarna? 
 
Lepotna nega tudi za moške 
 
V zadnjih desetih letih so se stvari začele spreminjati. Dovolj je že nekaj klicev po kozmetičnih salonih, in ugotovili boste, da jih obiskuje vse več moških, ki posegajo po doslej tradicionalno ženskih storitvah, kot so nega obraza in depilacija. Dragi moški! Dobrodošli v svet lepote in večne mladosti, kjer le dober avto ne zadošča več.  
 
Če so pred tridesetimi leti moški uporabljali le pitralon, trebušček pa je razglašal, da so njihove žene dobre in vestne kuharice, danes ni več tako. Poraba posebnih izdelkov za moško lepoto, zlasti kozmetike, narašča, članstvo v fitnes klubih se je v zadnjih desetih letih podvojilo. Tudi estetska kirurgija in dietetična industrija nista več izključno ženski področji. Lepi so ploski trebuhi, negovana polt, skladno telo.  
 
Evolucija podobe moškega se je pravzaprav zgodila, ko je podlegel diktaturi oglaševanja. S strani revij, namenjenih moškim, kot so Men's Health, GQ in Esguire, nas nagovarjajo podobe čvrstih teles, gostih las in brezhibnih pričesk, gladke polti brez ureznin in izpuščajev po britju, ki našim slabšim polovicam tako kot že mnoga leta nam, ponujajo in obljubljajo nadomestno identiteto, življenjski slog in uspeh.    
 
Iskalci lepote vas čakajo 
 
Vsi ti trendi seveda ustvarjajo tržne priložnosti. Vabimo vas, da vstopite v svet tistih, ki skrbijo za lepoto. Zgodbe so zanimive, če boste nanje pogledali skozi oči tistega ali tiste, ki išče lepoto, ali pa tistega ali tiste, ki razmišlja, da bi lepoto ustvarjal – kot poklic ali kot posel.   Predstavili vam bomo svet skrbi za dobro telesno počutje in lepoto telesa. Uveljavlja se nov poklic osebnih trenerjev. Lepotni kirurg poskrbi za preutrujene obraze in popravlja napake, ki smo jih podedovali po prednikih. Kozmetičarka se trudi, da naša kože zasije v vsej mladostni svežini. Nadgradimo jo s pričesko v modni barvi, ki bo na najboljši možni način poudarila najlepše na našem obrazu, z obleko, ki izraža našo osebnost. Vse skupaj lahko zaokrožimo z izbrano kombinacija najljubšega deodoranta, ročne ure in najnovejšega modela mobilnega telefona.  
 
Kaj pa je treba vedeti, ko se spuščamo v takšne posle in kako zahtevni in donosni so?
 
Plastični kirurg: Marjan Fabjan
Maserka: Slavica Cvetanović Milojković
Frizer: Mitja Sojer

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *