Od manekenke do posrednice

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 12.12.2004

Maja Bulc je nekdanja manekenka, ki izkušnje, pridobljene na modnih stezah v tujini, uporablja pri delu v svoji agenciji za posredovanje modelov.


Maja Bulc

Agencija za posredovanje modelov Model Group z vzponi in padci posluje že dvanajsto leto. Pred letom in pol se je Nihadu Đoziću pridružila nova solastnica Maja Bulc, manekenka in skorajšnja diplomantka ekonomije, ki je po končani karieri našla poslovno priložnost v svetu trženja modelov. Agencija se je odločila za nekoliko razširjeno dejavnost, saj ne posreduje le modelov, temveč tudi hostese in statiste, stare in mlade, skratka obraze za vse okuse in priložnosti.    

Najpomembnejši je profesionalen odnos

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

»Če hoče biti model uspešen in hoče veliko delati, ni dovolj, da mu uspe priti v Milano. V velikih agencijah si komaj kaj več kot številka. Agent mora vedeti, da si tam in da hočeš delati. Model mora biti opazen, komunikativen in simpatičen, predvsem pa se mora zavedati, da uspeh doma ne zagotavlja uspeha v tujini. Tam si znova na začetku,« pravi Maja Bulc in nadaljuje, da je najpomembnejši profesionalen odnos do dela. Biti moraš točen, ne smeš se pritoževati, da te bolijo noge, da si utrujen, da te zebe. »Na delo moraš prihajati svež in spočit, zato ne smeš ponočevati.«  

Selitve modelov 

Največja težava, s katero se ne ukvarja le Model Group, temveč tudi druge slovenske agencije, je prehajanje modelov k drugim agencijam. Poleg tega se modeli pogosto sami neposredno dogovarjajo s strankami. Najboljše je model obdržati v agenciji z dolgoročno pogodbo. »Po naših izkušnjah prestroge pogodbe ne učinkujejo, saj jih modeli neradi podpisujejo, zato so naše pogodbe zelo prilagodljive in jih sklenemo šele, ko se izkaže, da modelu lahko zagotovimo delo,« razlaga Maja Bulc. »Dekletom ničesar ne obljubljam, saj nikoli ne vem, kakšni bodo odzivi strank. Če jim ne uspe v Milanu, jim lahko uspe drugje.« Model, ki ni zadovoljen z agencijo, lahko pogodbo predčasno prekine, agenciji pa je dolžan povrniti 20 odstotkov zneska, ki ga je zaslužil z njenim posredovanjem.  

Sodelovanje s tujimi partnerji 

Maja Bulc agenciji ni prispevala le osebnih izkušenj, poznavanja delovanja posameznih trgov, temveč tudi sodelovanje s poslovnimi partnerji iz tujine. »Poznanstva so koristna, saj so dober vir informacij o tem, katera agencija posluje dobro in pošteno in katera ne. Največja nevarnost v našem poslu je, da ne dobiš provizije, ki ti pripada. Z modelom, ki dela v tujini, in človekom, ki v agenciji skrbi za njeno trženje, moraš biti v stalnem stiku in moraš redno preverjati, koliko, kaj in kje dekle dela in ali te agencija o vsem obvešča.«  

Posebnost so novi naročniki, saj o njihovem poslovanju ni vedno lahko dobiti natančnih informacij. Dvomi so še večji, če agencija ne prihaja z velikega trga, temveč z manjšega, kot je na primer Turčija. »Po povpraševanju in ko smo se dogovorili o pogojih sodelovanja, smo se odločili, da bo najboljše, da v Turčijo odpotujem sama in preverim razmere za delo. Ostala sem ves mesec, tudi delala sem kot model in bila nad profesionalnostjo turških partnerjev izjemno presenečena,« sklene Maja Bulc. 


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *