Modelov in strank se ne da slepiti

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 12.12.2004

»Brez izkušenj vam bo pri posredovanju modelov le težko uspelo,« pravi Stane Hering, direktor agencije Hering Models.


Stane Hering

Stane Hering se je pred štirinajstimi leti odločil, da bo postal podjetnik. Ni vedel, s čim se bo ukvarjal, dokler v roke ni dobil ameriške knjige, ki je opisovala podjetniške priložnosti. Odprl je agencijo za hostese in sodeloval na sejmih in promocijah. »Niti pomislil nisem, da bi se ukvarjal z manekenkami,« pravi in nadaljuje, da se je to zgodilo šele, ko mu je ena od deklet, ki je občasno delala kot manekenka, predlagala, da bi se ukvarjal tudi s posredovanjem modelov. »Moj nemirni duh mi ni dal miru, in ker sem vedno iskal kaj novega, sem se odločil, da poskusim, čeprav o poslu nisem vedel tako rekoč nič. Prve informacije o tem delu sem dobil od manekenke, ki mi je posel predlagala, pomagala pa mi je tudi pri organizaciji castingov in tečajev hoje.«   

Grenke, a poučne izkušnje

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Kot začetnik brez izkušenj je Stane Hering naredil veliko napak. Največja, zaradi katere je njegovo prvo podjetje po dveh letih bankrotiralo, je bila organizacija velike modne revije. »Revija je bila v očeh javnosti sicer uspešna, toda razlika med vloženimi sredstvi in prihodki je bila velikanska. Dobra stran finančnega poloma je bila, da sem se veliko naučil, žal na podlagi najmanj prijetne izkušnje, druga prednost pa je bilo poznanstvo z Bernardo Marovt. Od nje sem se veliko naučil, saj mi je svetovala in me je seznanila tudi z nekaterimi tujimi agenti.«     

Stane Hering nikomur, ki je popolnoma brez izkušenj, ne priporoča, da bi se lotil posredovanja modelov. »Ko misliš, da nekaj obvladaš, se vedno znova porajajo težave, ki bi se jim laže izognil, če bi imel profesionalno znanje in izkušnje. Ne da se slepiti, to opazijo vsi, modeli, stranke in tuje agencije.«  

Agencijam je popolnoma vseeno, če z začetnikom delajo samo enkrat. Svoj posel obvladajo in brez težav bodo pregovorili dekleta, da zamenjajo posrednika. Dolgoročen poslovni odnos razvijejo šele, ko ugotovijo, da svoje delo obvladate in da jim lahko zagotavljate dobre modele.    

Svoj okus je treba odmisliti 

Ključni dejavnik, ki agenciji prinaša posel, so dobri modeli.  »Tudi za to potrebujete čas, da se navadite ločevati dobro od slabega, zanimivo od nezanimivega. Sam sem potreboval kar pet let, da sem se naučil izbirati tržno zanimive modele. V tem poslu morate odmisliti vse, kar je všeč vam. Ne prodajate modelov po lastnem okusu, temveč modele, ki so zanimivi za naročnike,« razlaga Stane Hering, ki je vedno na preži za novimi obrazi. Pomagajo mu skavti, ki imajo smisel za prepoznavanje različnih vrst modelov, po katerih povprašujejo različni trgi. Modele iščejo na cesti, na prireditvah, v lokalih, skratka povsod, kjer se zbirajo mlada in čedna dekleta.  

So boljši skavti moški ali ženske? »Težko bi rekel. Oboji so dobri. Žal pa so moški velikokrat neprofesionalni in delo pogosto zamenjujejo z osebnimi koristmi. Preprosto rečeno – »težijo« dekletom, jih izsiljujejo in jim obljubljajo marsikaj. To je tudi razlog, da sam izbiram samo skavtinje,« odgovarja Stane Hering in poudari, da od svojih sodelavcev in modelov, ki jih zastopa, zahteva izključno profesionalen odnos do dela.  


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *