|
|||
Žensko podjetništvo - neizkoriščena priložnostŽensko podjetništvo je v razvitem svetu čedalje prodornejše in je pomemben dejavnik gospodarske rasti, pri nas pa o podpori podjetnicam razmišljamo kot o »socialni pomoči«.
Od začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko so v obdobju tranzicije in prestrukturiranja slovenskega gospodarstva ženske začele samozavestneje vstopati v svet podjetništva, do danes se je število ženskih podjetij pri nas sicer povečalo skoraj za dvakrat, vendar je pri nas med podjetniki samo 21 odstotkov podjetnic, pravi Marta Turk, predsednica slovenskega združenja podjetnic GIZ Podjetnost in podpredsednica svetovnega združenja podjetnic FCEM, ki je imelo novembra v Ljubljani svoj kongres.
Po deležu podjetnic v podjetniški »populaciji« sodimo med države z najmanj podjetnicami v Evropski uniji. Po izsledkih raziskav Svetovnega podjetniškega monitorja GEM za leto 2005 v svetovnem povprečju »pripadata« na vsako podjetnico 2,2 podjetnika; pri nas je pa razmerje približno 1:5, torej je pri nas razmerje bistveno slabše kot v svetovnem povprečju. Zanimivo je, da je Slovenija nekoč imela na področju ženskega podjetništva veliko prednost pred balkanskimi in celo nekaterimi razvitimi evropskimi državami. Zdaj so jo skoraj vse prehitele, med njimi tudi Hrvaška, ki ima v zakonu o malem gospodarstvu definirano žensko podjetništvo in tudi posebne ukrepe zanj. Tako so še lani vsaki novi podjetnici podarili dober prenosni računalnik z ustreznim programskim paketom ter začetnico poslali na primeren tečaj, kjer se je naučila, kako računalnik čim bolje izkoristiti na samostojni podjetniški poti. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|