|
|
Ženska na vodilnem mestuUspešna poslovna ženska je pred zahtevno nalogo, kako uskladiti svoje različne vloge kot ženska s kariero, zakonska družica, mati in gospodinja. Za povrh se v poslovnem okolju srečuje z ovirami, ki jih moški kolegi ne poznajo.Šele pred nekaj desetletji je ženska začela počasi stopati v poslovno življenje, torej v svet, ki je bil v glavnem rezerviran za moške. Poslovne ženske lahko sicer srečujemo skozi vse obdobje zgodovine, a jih je bilo v primerjavi z moškimi kaj malo. Zelo počasi so moški ženske začeli sprejemati kot poslovne partnerke, sebi enakovredne. A še vedno so se morale še dodatno dokazovati in si zelo prizadevati, da se je spremenila miselnost marsikoga, ki je menil, da ženske v poslovnem svetu, zlasti pa na vodilnih mestih, nimajo kaj iskati. Zato so bile veliko bolj izpostavljene budnim očem vsakogar in ob vsaki priložnosti, z namenom, da bi našli čimveč napak in tako dokazali, da so lahko v poslovnem svetu uspešni le moški. Danes ženske zavzemajo številne visoke položaje na vseh ravneh poslovnega, družabnega in političnega življenja, a še vedno nemalokrat zadevajo ob najrazličnejše ovire, ki jih moški kolegi velikokrat ne poznajo. Biti ženska in hkrati na vodilnem položaju je zelo zahtevna stvar. Zato se zelo strinjam z razmišljanjem Švicarke, neodvisne svetovalke za kadrovanje Mechthild C. Wolf, ki pravi, da je “uspešna poslovna ženska uspešna oseba, ki svojega časa ne zapravlja za dokazovanje, da je dobra voditeljica, čeprav je ženska. Svoje moške kolege preučuje, a jih ne posnema. Uspešno usklajuje svoje različne vloge, ženska s kariero, zakonska družica, mati in gospodinja.” Kot moški kolegi je tudi poslovna ženska pogosto na službeni poti, poslovnem kosilu ali večerji, delovni čas pa vsekakor traja več kot samo osem ur. Kako uskladiti različne vloge Te težave so seveda pri ženskah na vodilnih položajih od države do države nekoliko različne, pa vendar menim, da moramo take ženske, če ne že občudovati, pa vsaj spoštovati. V nekaterih državah je odstotek žensk na vodilnih položajih že kar visok, ponekod pa je pesem še popolnoma drugačna, in takšno ravnanje je povsem napačno in hudo v nasprotju s poslovno kulturo. Poslovnost in zasebnost Ženska na vodilnem položaju si simpatij in prijateljev ne bi smela pridobivati samo z očarljivostjo (čeprav ji to lahko koristi pri navezovanju družabnih stikov), temveč predvsem z znanjem in s sprejemanjem pravilnih poslovnih odločitev. Težave z “neubogljivimi” delavci naj ureja v svoji pisarni, nikakor pa v prisotnosti drugih zaposlenih. Če je deležna žaljivih in neokusnih pripomb moških kolegov, naj tega nikar ne prenaša molče, in menim, da mora nevljudneža takoj prekiniti. Če pripombam ni nikoli konca, pa je treba poseči tudi po ostrejših ukrepih. Menim, da je tudi veliko bolj prav, da s kolegi, tako z ženskimi kot z moškimi, nima pretirano prijateljskih, neprofesionalnih odnosov. In tudi ni nič narobe, če pretirano vsiljivo naklonjenost in radovednost sodelavcev prekine z dodatnim delom. Zasebno življenje naj bi ostalo zasebno, čeprav kaj hitro pozabimo, da opravljanje in vtikanje nosu v tuje zadeve ni ravno odlika omikanih ljudi, in nemalokrat najdemo take, ki se s tujimi življenji ukvarjajo veliko bolj zagnano kot s svojim. Vodilno delovno mesto od ženske ne zahteva ekscentričnosti pri oblačenju in ličenju. Ponavadi so to privlačne ženske, ki to prednost nekako še stopnjujejo, tako da je videz zelo v ospredju, torej pred poslovnostjo. S svojim načinom oblačenja pogosto vzbujajo pozornost, moda igra najpomembnejšo vlogo, a s takim nastopom ponavadi skušajo prikriti nestrokovnost in neznanje, hkrati pa pokazati samozavest, ki pa je ponavadi kar na trhlih in majavih nogah. Taka nebogljenost poslovne ženske lahko zavede, hudo pa je takrat, ko postavi svojega poslovnega kolega na trda tla. Ne posnemajte moških Imamo pa tudi ženske, katerih pot je v popolnem nasprotju s prej navedeno. Vzor jim je le moški poslovnež, saj ga take ženske posnemajo tudi v oblačenju, obnašanju, skratka, v zelo veliko stvareh. Ponavadi moški tako žensko radi sprejmejo medse, saj se jim ne zdijo nevarne, hkrati pa jim pomenijo sodelavca, s katerim ni težko delati. Taka oseba se zdi zelo “uporabna”, delovna, a pogosto povsem pozabi, da je ženska, kar se pozna tudi pri njeni urejenosti in zunanjosti. Verjetno je najbolj prav, da poslovna ženska nikoli ne pozabi, da je ženska, a vedno naj postavi v ospredje svojo strokovnost in profesionalnost. Vse je treba početi s pravo mero in okusom, tudi njen zunanji videz naj bo prilagojen njenemu položaju. Spontanost, prisrčnost, kolegionalnost, občutek, kdaj je treba prisluhniti sodelavcem, so prave besede za pojem poslovne ženske. Družinske težave in nesoglasja ostanejo doma, pri svojem delu je resna, poštena in zelo odgovorna. Vsi namreč vemo, da pravi poslovni svet pozna le poslovnost, da spol ni pomemben, šteje le poslovni uspeh. Vedno je treba ohraniti vljudno in prijetno sporazumevanje z ljudmi, tudi če smo s kom že zelo dolgo v podjetju. Nikar se ne pritožujte, če morda komu rečete “naša ta mala”, in boste potem slišali zase “naša ta stara”, kar bo povsem upravičeno, pa če ste še tak “velik” šef oziroma šefinja. Poslovna ženska kot gostiteljica Uspešna poslovna ženska naj s poslovnimi partnerji ravna kot njeni moški kolegi, kadar je v vlogi gostiteljice. Zapovedi sodobnega evropskega bontona nam že kar nekaj časa nalagajo, da kadar v restavracijo na poslovno kosilo ali večerjo povabi ženska kot poslovna partnerka, vstopi ta prva v restavracijo, seveda pa vsi vemo, da v drugačnem položaju vstopa v restavracijo prvi moški. Ženska lahko v tem primeru moškemu pomaga celo pri slačenju plašča. Sama lahko izbere vino, ga poskusi in lahko tudi priporoči hrano. Seveda tudi plača s svojim denarjem. Sodobni evropski bonton gre celo tako daleč, da lahko ženska moškemu (seveda, kadar gre za poslovni odnos) odpre vrata avtomobila, recimo, ko gre iskat poslovnega partnerja na letališče. Ženska mu v skladu s pravili sodobnega evropskega bontona lahko prižge celo cigareto, pa si tega dejanja moški ne sme prav nič napačno razlagati. Pri takih stvareh moramo paziti le na prevelike generacijske razlike, saj bi si veliko starejši kolegi to morda napačno razlagali ali pa bi jih celo zmedli. Pa tudi poslovne navade se po svetu razlikujejo in ima, na primer, arabski poslovni svet drugačne zakonitosti, ki jih moramo upoštevati. Seveda pa se moramo tudi zavedati, da je za poslovno žensko še toliko bolj kot za moške kolege pomembno, da vedno in povsod ohrani svojo uglajenost. Pomembno je tudi, kako sedi, kako se pogovarja in da z zgovornostjo ne pretirava. Ko pa naš odnos zaplava v drugačne vode, pa nikar ne pozabite drage dame in kavalirji, da vsa stara pravila v odnosu ženska- moški še zdaleč niso za v staro šaro, celo nasprotno, zatorej bonton ne prepoveduje moške galantnosti, nam ženskam pa ne, da jo sprejmemo kot dame. Torej, lep šopek cvetja ni nikoli odveč! |
|