Šola za podjetništvo: da ali ne?

Avtor: Martina Budal | Objava: 13.05.2013

V šoli nas marsičesa niso naučili, ker nas ne morejo. Ko se odločimo za pot v podjetniške vode, se moramo zato priučiti nekaterih znanj, ki so za podjetništvo nujne.


Dr. Jaka Vadnjal: »Ljudi poskušamo usmerjati, da razmišljajo o prihodkovnem modelu. Če si podjetnik, mora tvoj izdelek na koncu nekdo kupiti.«

Kdo se ne spomni mantre velikega števila staršev - bodi priden, hodi v šolo, doštudiraj, saj boš tako dobil dobro službo in boš preskrbljen za vse življenje. In veliko nas je nauk vzelo k srcu in mu sledilo. A življenje ne bi bilo življenje, če ne bi stvari velikokrat postavilo na glavo. Kar je bil recept za uspešno kariero zaposlenca, se spremeni v nočno moro, ko ta oseba želi postati podjetnik. Takrat namreč ugotovi, da v šolskem sistemu ni pridobil znanj, ki so nujna za uspešno podjetniško kariero. Med uspešnimi podjetniki niso redkost taki, ki nimajo obsežne formalne izobrazbe. V najbolj skrajnih primerih so končali le osnovno šolo, a jih pri vodenju podjetja to ni oviralo. Je torej šola za podjetnika pomembna ali ne?

 

Prepričljivih podatkov, da bi bili podjetniki s poslovno izobrazbo uspešnejši, ni. Podobno velja tudi za podjetniško inovativnost. »Kolegica, ki na ekonomski fakulteti dokončuje doktorat, je merila stopnjo inovativnosti pri podjetnikih in jo primerjala med drugim tudi z ravnjo in smerjo izobrazbe. Nič ni posebej izstopalo, izobrazba ni pomembna. Izrazito poslovna izobrazba je bolj pomembna za higieno v podjetju,« pravi dekan fakultete za podjetništvo Gea College, izredni profesor dr. Jaka Vadnjal. Ko smo pred vprašanjem, ali stopiti na podjetniško pot ali ne, je najbolj pomembna prava ideja in vizija, poslovni model, razčiščen odnos do tveganja ter resursi, nadaljuje, hkrati pa dodaja, da seveda ne bi delal tega, kar počne, če ne bi verjel, da je izobrazba pomembna. Pri tem Vadnjal izpostavlja predvsem finančno izobrazbo, ki je podjetnikom pogosto manjka. Izdelava letnih bilanc je v osnovi preprosta matematična operacija seštevanja in odštevanja. Rezultat pa ni le osnova za odmero davka, kar pogosto slišimo, je slika stanja podjetja, opozarja, zato bi morali razumeti, kako nastane in kaj pove.

 

Da šola mladim ne da najboljše popotnice za svet podjetništva, pa pravi podjetnica, predavateljica in avtorica knjige Česar nas niso naučili v šolah Petra Škarja. Bila je dobra in uspešna učenka, končala splošno gimnazijo in se vpisala na fakulteto, ko pa je stopila na trg dela, je spoznala, da je leta vestnega učenja niso pripravila na delo, ki zahteva pogum, samoiniciativnost, kreativnost in podobne lastnosti, ki so sestavni del podjetništva.


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *