Šik podjetnica

Avtor: Mateja Vadnjal | Objava: 04.02.2011

… ali kako postaviti vaše podjetje na visoke pete.


(Big Stock Photo)

Ženske smo manj nagnjene k tveganju kakor moški. Če se že odločimo za podjetništvo, razmišljamo o samozaposlitvi in o podjetništvu zaradi ustvarjanja dohodka, manj pa o lastnem podjetju kot o sredstvu, ki dela zate. Pa vendarle – zakaj se ne bi odločile ustvariti cvetočega podjetja tudi ženske? K temu nas spodbuja Elizabeth W. Gordon v knjigi The Chic Entrepreneur. Namenjena je podjetnicam, koristi pa lahko tudi moškim kolegom! Avtorica v njej s svežim pristopom prikaže pravzaprav vse elemente, ki jih moramo upoštevati pri ustvarjanju poslovnega modela za svojo idejo. Pozabimo na izraz poslovni načrt in govorimo o gradnji cvetočega posla ali šik podjetnicah. Že sliši se bolj simpatično, ali ne?
 
Postavite svojo vrednost
 
Imate torej idejo ali pa že lastite podjetje. Najprej se odločite, kako boste postavili svojo vrednost na trgu. Poglejmo si na primeru. V mesecu praznovanj se bomo odločale tudi o nakupu slavnostne garderobe. Povabljeni ste na gala prireditev. Boste obleko kupili v veleblagovnici ali v butiku? Prav gotovo vam na slavnostni večerji ne bo prijetno nositi obleke, ki ste jo med mnogimi enakimi na hitro izbrale z obešalnika. Najbrž se boste v obleki, ki jo boste ob prijazni pomoči svetovalke kupile v butični prodajalni, kjer vam bodo svetovali še o nakupu čevljev in torbice v sosednji trgovinici, počutile veliko bolje. Seveda imamo vsi omejen proračun in si takih nakupov ne privoščimo vsak dan. Vsekakor pa nam nakup v dragem butiku daje tudi občutek razvajanja, pomembnosti in enkratnosti. Deležni smo drugačnega pristopa in pomoči kakor v veleblagovnici. Ko izbiramo med nakupom v veleblagovnici in v butiku, izbiramo med kakovostjo in količino. Dobimo, kolikor smo pripravljeni plačati. V tej vrednosti pa je zajeta tudi kakovost občutka pri nakupovanju.
 
Kaj pa vi ponujate na trgu? Kakšna je vaša izvirna vrednost, ki jo ponujate? Ste se odločili, da boste veleblagovnica ali butik? Za malo podjetje ni najboljša odločitev, da se odloči za cenovno konkurenco. Če nimate dostopa do vrhunske tehnologije po nizki ceni ali niste vključeni v globalno nabavno verigo, potem je bolje, če se odločite za pot kakovosti. Poskusite povečati svojo vrednost, na primer z odlično kakovostjo, osebno storitvijo, znanjem in informacijami, hitrostjo dostave, uporabnostjo, točnostjo in rezultati, s specializiranimi produkti, z dizajnom in estetiko in še s čim. Poiščite svoj prepoznavni znak, po katerem si vas bodo ljudje zapomnili. Bodite zvesti sami sebi in svojim načelom, le tako boste lahko gradili vrednost svojega posla. In ne pozabite, vaša storitev je vredna toliko, kolikor je vredna za tistega, komur jo ponujate.
 
Primer cenovne konkurence sem sama izkusila pri izbiri pleskarjev. Prijateljica mi je priporočila pleskarja, ki je strokovno opravil svoje delo, predvsem pa je zaščitil vso opremo in po opravljenem delu počistil za seboj tako natančno, da smo lahko brez dodatnega generalnega čiščenja nadaljevali življenje. Njegova cena je bila višja kakor pri mnogih drugih pleskarjih. A plačali smo kakovost celotne storitve, s katero smo bili zadovoljni. Še posebno smo jo cenili po drugi izkušnji, ko smo se odločili za cenejšega mojstra – s čiščenjem po njegovem delu smo imeli veliko opravka.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *