Šest stopenj franšiznega odnosa

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.05.2006

Model svetovnega strokovnjaka za psihologijo franšizinga Grega Nathana je koristno orodje tako za franšizije kot za franšizorje.



Odločitev za nakup franšize in pristop v franšizni sistem ni enostavna in zahteva temeljit premislek o prednostih in slabostih, ki jih ta oblika poslovnega sodelovanja prinaša. Obstaja pot, ki jo vsak franšizij prepotuje, ko se odloči za nakup in pristop k določeni franšizi, ki je polna (še posebej) psiholoških ovir. Vključena so čustva, kot so upanje, veselje, razočaranje, frustracije in ponovno zaupanje. Za človeka, ki začenja franšizno pot ali pa je nekje vmes, je dobro, da pozna dejstva, s katerimi se utegne srečati, in se ustrezno pripravi na morebitno psihološko krizo. Greg Nathan, eden vodilnih svetovnih strokovnjakov za psihologijo franšizinga, je ves proces, ki ga doživi vsak franšizij (in je po njegovem mnenju sestavljen iz šestih korakov), poimenoval »The Franchise E-factor« (Franšizni podjetniški dejavnik). To ni mentalni odklon ali nekaj, česar se je treba bati, gre preprosto za naraven proces dozorevanja odnosa, ki ga ima franšizij s svojim franšizorjem, pojasnjuje Greg Nathan. 

Nathan je sredi 90-ih let prejšnjega stoletja razvil omenjeni model, ki je kmalu postal nenadomestljivo orodje tako za franšizije kot tudi za franšizorje. Z njim lahko bolje razumejo ter laže upravljajo vzpone in padce partnerskega odnosa v franšiznem sistemu. S kakšno hitrostjo se bodo franšiziji pomikali skozi teh šest stopenj, je odvisno od njih, njihove privrženosti franšizi, osebne zrelosti, komunikacijskih spretnosti in vodstvenih sposobnosti franšizorja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *