Čustvena sodelavka

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 05.04.2011



Spoštovani, imam kratko vprašanje, ki pa je zelo aktualno v našem podjetju, in sicer: »Kako zelo čustveni sodelavki, ki se tudi na blago kritiko odzove z jokom, povedati, da včasih naredi napako?«
 
Pogost problem tako v poslovnem kot v zasebnem življenju je neustrezno sprejemanje kritike, ki marsikdaj izvira tudi iz neustreznega podajanja kritike. Kritika mora biti vedno usmerjena le na nezaželeno vedenje in ne na osebo.
 
Vaša sodelavka kritiko jemlje osebno in ne loči, da kritika nekega vedenja še ne pomeni kritike nje kot osebe. Morda je v mladosti doživljala to, kar še danes mnogi otroci v šolskem sistemu in tudi v domačem okolju, ko jih ob nezaželenem vedenju starši in vzgojitelji sprašujejo, »če so neumni« ali še kaj bolj drastičnega, ozmerjajo jih z idioti in podobno.

Kritika je namenjena zgolj spremembi nezaželenega vedenja in mora biti usmerjena točno na tisto vedenje, katerega želimo spremeniti. Pohvala pa je namenjena utrjevanju in ponavljanju zaželenega vedenja.
 
In kako zdaj s sodelavko, ki kritike ne zna sprejeti? Uporabiti je treba tehniko, ki ji rečemo tudi »sendvič« – pohvala/kritika/pohvala. To pomeni, da sodelavko najprej pohvalite, ji poveste, da je potrebna in koristna za podjetje, da marsikaj dela dobro in odlično, da pa je neko področje, kjer bi si želeli majhno spremembo. Vprašajte jo, kdaj bi se o tem lahko pogovorila. S tem bo dobila možnost, da se bo na pogovor pripravila. Če vseeno reagira z jokom, ji povejte, da morajo tudi najboljši kdaj kaj spremeniti, popraviti, izboljšati in ji še enkrat povejte, da jo kot sodelavko zelo cenite. Ko ji boste povedali, kaj želite, da spremeni, ji ponudite tudi možnost, če ji bo kaj težko ali ne bo vedela kako, da je vedno dobrodošla na pogovor z vami.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *