Čarobne iskrice v kozarcu

Avtor: dr. Tanja Pajk Žontar | Objava: 07.12.2009

Ob koncu leta tudi v podjetjih nazdravljamo s penečimi vini. Boste nazdravili s šampanjcem ali s penino?


Peneče vino je bilo nekoč dostopno le višjim slojem in je bilo statusni simbol. Zato ga še danes imenujemo tudi kraljevsko vino. (BigStockPhoto)

»Veseli december« je že med nami. Čas, v katerem poleg obilice dela, ki ga želimo opraviti pred prazniki, in mrzličnih nakupov želimo najti čas tudi za sodelavce, poslovne partnerje in ne nazadnje zase. Predpraznični čas, ki ga zaznamujejo tudi pogostejša in bolj sproščena poslovno-družabna srečanja, običajno ne minejo brez kozarca penečega vina. Ker se s penečim vinom srečujemo tudi ob večini osebnih in poslovnih uspehov in na vseh pomembnejših prireditvah, nekaj osnovnih informacij o njem ne bo odveč.
 
»Champagne« ali penina?
 
Podobno kot se mnogokrat dobre poslovne ideje rodijo po naključju, se je pred približno 350 leti v Franciji v pokrajini Champagne (Šampanja) po naključju porodil »šampanjec«. Ime »champagne« (šampanjec) je zaščiteno in se ga lahko uporablja le za najboljša peneča vina iz pokrajine Champagne, čeprav pri nas pogosto iz navade vsako peneče vino imenujemo kar šampanjec. V Franciji druga peneča vina imenujejo »vin mousseux«, v Nemčiji »sekt«, Španci jim rečejo »cava«, v Rusiji »krim sekt«, italijanski »šampanjec« pa se imenuje »asti spumante«. Za naša kakovostna peneča vina z geografskim poreklom in vrhunska peneča vina z geografskim poreklom se uporablja ime penina.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *