Zgodba o petih prtih

Avtor: Damjana Pondelek | Objava: 09.01.2013



Sem oblikovalec in stranka me je prosila za oblikovanje novoletnih koledarjev, pri čemer pa želi koledarje na mizo. To pomeni, da bi moral jaz poskrbeti tudi za tisk in ostalo logistiko, s čimer pa se sicer ne ukvarjam. Težko namreč prevzemam nase odgovornost za morebitne tiskarske napake, težave z dostavo, zamude drugih itd. Razumem pa tudi naročnika, ki želi vse opraviti na enem mestu. Kako v tem primeru ohraniti dobre odnose in posel? Kaj naj mu sporočim?
 
Spoštovani, svetujem vam, da se dobro pogovorite. Najprej sami s seboj in potem še z naročnikom. Če naročila ne morete izpolniti v celoti, to pošteno povejte in stranko ob tem po možnosti povežite z zanesljivim tiskarjem. Če pa boste sprejeli izziv in naročilo v celoti, opravite nalogo tako, kot da se že vse življenje ukvarjate z novoletnimi koledarji. Vse vmesne in druge zasilne rešitve vam bodo v škodo, saj dolgoročno ne zagotavljajo niti dobrih odnosov niti posla.
 
Naj vam povem zgodbo o petih prtih. Tri smo pri podjetju z metrskim blagom naročili pred dvema letoma in trajalo je več kot mesec dni, da so prte dostavili. Situacija, da je potrebno izbrano blago zarobiti in izdelek poslati po pošti, je bila zanje, ki so do takrat prodajali le blago na metre, prevelik izziv.
 
Pred kratkim smo spet potrebovali tri prte za našo nestandardno mizo in iz radovednosti pogledali, kako je z našo trgovino z metrskim blagom. Na spletu zdaj ponujajo tudi šivanje po meri, torej bodo zdaj brez težav zarobili tudi naše prte. In smo spet poskusili z enakim naročilom. Postopek je tokrat res tekel bistveno hitreje. Še preden smo se po dveh tednih od oddanega naročila začeli spraševati, kaj se dogaja, je že pozvonil poštar s paketom po povzetju. Pred tem nas ni nihče obvestil, da so prti izdelani in da jih nameravajo poslati po povzetju. Prav tako od prodajalca nismo izvedeli, koliko prti stanejo – to smo izvedeli od poštarja. Prav tako nam ponudniki niso sporočili, da niso uspeli narediti treh naročenih prtov, ampak samo dva – to smo izvedeli, ko smo odprli paket. Poleg obeh prtov je bilo v kuverti še sporočilo, da so nam zaračunali samo blago, denar za šiviljo pa naj pošljemo po pošti … Takoj je bilo jasno, da so naši prodajalci metrskega blaga ostali točno tam kot pred leti. Namesto da bi nam dobro zaračunali prte po meri, razprodajajo blago.
 
Spoštovani, če mislite, da boste imeli s tiskom in dostavo koledarjev, ki jih boste oblikovali, toliko težav kot prodajalci metrskega blaga z našimi prti, vam svetujem, da rajši ostanete v spominu naročnika kot odličen oblikovalec, ki se žal ne želi ukvarjati s tiskom in logistiko, kot da se v zgodovino zapišete kot tisti, ki je slabo stiskane koledarje dostavil po novem letu, skupaj z dopisom, da je v ceno všteto samo oblikovanje, denar za tiskarja pa je potrebno poslati po pošti … 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *