Zaščita modela

Avtor: Dušan Borštar | Objava: 07.07.2008



Naš švedski konkurent je lani na sejmu v Nemčiji predstavil nov dizajn, ki ga zdaj uspešno prodaja. Zato naš pomemben francoski kupec že nekaj mesecev pritiska na nas, da bi razvili enak ali zelo podoben izdelek. Vsa preverjanja kažejo, da je model registriran samo v skandinavskih državah in v Nemčiji. Če bi mi razvili tak izdelek, ali bi ga potem smeli prodajati vsaj v Franciji, Italiji in na Nizozemskem? 
 
Registracija modela varuje dizajn pred kopiranjem in posnemanjem. V vašem primeru je model formalno registriran zgolj v nekaterih državah, v katerih imetnik za svoj dizajn nedvomno uživa ekskluzivno pravico do proizvodnje, prodaje in celo zgolj do ponujanja oziroma oglaševanja.  

Problem pa tiči drugje. Na ozemlju držav EU-ja namreč velja direktiva EC 6/2002, ki je uvedla pravno varstvo neregistriranega modela. Bistvo te direktive je, da na ozemlju EU ni dopustno kopiranje novega dizajna, četudi ta formalno ni registriran. Pravno varstvo neregistriranega dizajna traja tri leta od datuma, ko je bil prvič predstavljen javnosti na ozemlju katere od držav EU-ja. Ta pravni instrument je bil sicer uveden predvsem zaradi modnih izdelkov sezonske narave, pri katerih se ciklus od kreacije do prodaje odvije v nekaj mesecih in je njihova formalna registracija praktično tako rekoč nesmiselna, določilo pa formalno seveda velja za vse izdelke.  
 
V vašem primeru vam torej ne glede na pritisk kupcev vsekakor odsvetujem, da bi z enakim ali zelo podobnim dizajnom vstopili na trg EU-ja pred potekom treh let od njegove prve predstavitve javnosti.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *