|
|
Začnite danes popoldneZa vse, ki nameravate letos odpreti svoj s.p. ali podjetje, v tej številki predstavljamo nekaj poslov, ki jih lahko dobesedno začnete jutri. To seveda ne pomeni, da boste že pojutrišnjem pisali račune. Dobro pa je pred začetkom poslovanja premisliti in načrtovati čim več podrobnosti – od te, kako bo ime vašemu podjetju in izdelku, do vprašanja, kako bodo vaše stranke za vas izvedele in kako jih boste navdušili za naročanje vaših storitev ali izdelkov.
Za začetek svetujemo tole: ne zajemajte s preveliko žlico, ne investirajte desettisočev evrov v »sanjski posel«, o katerem ne veste veliko, in ne skočite v podjetništvo brez izkušenj – metoda poskusov in napak je predraga in na dolgi rok uničujoča. Namesto učenja na lastnih napakah je bolje pregledati poslovne izkušnje in primere podjetnikov, ki so se s poslom, ki ga načrtujete, že ukvarjali. Preden začnete s poslom, velja razmisliti, ali ste sploh podjetniški tip. Odgovor ni preprost. Za začetek prisluhnite notranjemu glasu. Poslovne načrte predstavite komu, ki mu zaupate. Pomagate pa si lahko tudi s testom za bodoče podjetnike v tej številki. Toda zakaj bi začeli »jutri«? Začnite danes popoldne. Za testiranje ideje ne potrebujete statusa samostojnega podjetnika. Velikokrat bo dovolj, da preiščete prodajna mesta in zberete vzorce, ki so naprodaj – če imate v mislih proizvodnjo. Če boste prodajali »nevidno« oziroma storitve, potem se pogovorite s čim večjim številom naročnikov že obstoječih storitev vaših tekmecev. Ugotovili boste, kaj jim je všeč, kam jim ni, in ali obstaja prostor za vašo ponudbo. Veliko podjetnikov začne najprej z avtorsko pogodbo ali s honorarnim delom. V prvih korakih se predvsem splača investirati svoj čas in energijo. V stikih s strankami boste iz pripomb, pohval, pritožb … najbolje razbrali, kaj je treba spremeniti in izboljšati v vašem produktu. Ko boste ugotovili, zakaj vas stranke pravzaprav potrebujejo in kako jim lahko koristite, pa bo prišel čas, da pred poslovnim prostorom obesite svoj napis in pokažete svoje barve. |
|