|
|
Zaupati delavcem ali vodji?Od zaposlenih sem slišal pripombe čez vodjo skupine, očitajo mu arogantnost, nesramnost, celo šikaniranje. Jaz mu zaupam, saj je bil prvi delavec, ki sem ga zaposlil v svojem podjetju pred sedmimi leti. Sem v precepu, naj verjamem delavcem ali vodji?
Brez pogovora z vodjo skupine je skoraj težko biti v precepu, saj nimate celotne slike, kaj se dogaja v vašem podjetju. Vodjo skupine je smiselno povabiti na pogovor in mu predstaviti informacije, ki ste jih dobili od drugih sodelavcev. Konfrontacija naj gre na način, da ste zaskrbljeni, kako ga doživljajo sodelavci in kakšno je vzdušje v podjetju. Pogovor naj bo voden na štiri oči, v vzdušju zaupanja in sodelovanja. Obstaja možnost, da so trditve vaših sodelavcev točne. Razlogov je lahko več. Vaš vodja skupine si je skozi leta svojo pozicijo »prvega« lahko začel razlagati tako, kot da mu pripada več pravic in spoštovanja kot drugim »poznejšim prišlekom«. Lahko je vklopil strogo hirearhično »logiko vojske«, kjer imajo starejši vso pravico (in tudi dolžnost) »trenirati« mlajše. To logiko še lahko podkrepljuje prepričanje tradicionalnega sloga vodenja – »če drugih ne omejuješ, ti bodo zlezli čez glavo« … Vedenje arogantnosti, nesramnosti in celo šikaniranja kažejo na možen položaj večvrednosti, kar pomeni, da sebe v odnosu do sodelavcev precenjuje ali pa njih podcenjuje.
Druga možnost vaše skupinske dinamike: če imajo vaši sodelavci komplekse manjvrednosti, bodo tudi zelo spoštljivega, sodelovalnega in partnerskega vodjo doživljali, kot da ima kompleks večvrednosti. Če je tako, gre po vsej verjetnosti za nerealne obtožbe. Če boste posegali v odnos med sodelavci in vodjo skupine, tvegate upad njegove avtoritete. Njegovo avtoriteto bodo sodelavci prenesli na vas, kar bo pomenilo, da boste v njihovih glavah vi postali njihov neposredni vodja. Če imate namen obdržati vodjo skupine, je smiselno ohranjati njegovo avtoriteto. Smiselno pa je uporabiti tudi avtoriteto, ki jo imate vi v odnosu do njega, za morebitno korekcijo njegove disfunkcionalne identitete vodje in sloga vodenja. Na pogovoru je smiselno tudi odpreti vprašanje stopnje njegovega zadovoljstva na delovnem mestu, saj vemo, da nezadovoljni nemalokrat kanalizirajo svoje nezadovoljstvo »tam, kjer lahko«. |
|