|
|
Zaslužite z oglasiKdo je videl, da je mogoče z oglaševanjem zaslužiti, saj je oglaševanje samo strošek?! Pa je mogoče, ključ za to pa je dogovor s primernim partnerjem.Začnimo z (resnično) zgodbico. V glavnih vlogah nastopata lastnik fitnes studia Borut in lastnik trgovinice z zdravo prehrano Jože. Lastnik fitnes studia Borut redno objavlja oglase v krajevnem časniku, pa tudi na radiu in v znani podjetniški reviji. Namen oglasov je seveda jasen - privabiti v fitnes studio čim več ljudi. Borut ve, da mora potencialnim strankam ponuditi čim več, zato lahko vsak obiskovalec prva dva tedna fitnes obišče zastonj. Poleg tega vsaki stranki brezplačno izračunajo program vadbe za tri mesece. Borut za oglase porabi 100.000 SIT mesečno. Oglasi kar dobro delujejo. Vsak mesec se pri njem oglasi 50 radovednežev, ki jih zanima vadba v fitnesu. Nekateri se včlanijo, drugi ne. Če pod vse potegnemo črto, se Borutu oglaševanje splača. Tudi Jože, ki ima trgovinico z zdravo prehrano, objavlja oglase, predvsem v reviji, ki piše o zdravju in zdravi prehrani. Pred nedavnim pa je na seminarju z naslovom »Kako povečati prodajo brez dodatnih stroškov?« dobil nekaj dobrih idej. Želel jih je takoj preizkusiti v praksi. Njegova prva »žrtev« je bil prijatelj Borut, lastnik fitnes studia. Jože je Boruta povabil na pivo. Ker se kar dolgo nista videla, sta šele pri tretjem pivu začela govoriti o poslu. Njun razgovor je potekal približno takole: Jože: »Borut, koliko plačuješ za objavo oglasov za tvoj fitnes?« Borut: »Saj veš, okoli 100.000 SIT mi vzamejo na radiu in različnih časopisih.« Jože: »Kakšen pa je kaj odziv?« Borut: »A veš, da ni slab. Kar kakšnih 50 novih potencialnih strank se oglasi pri meni vsak mesec.« Jože: »Hm, ni slabo. Torej plačaš v povprečju 2000 SIT za vsako novo potencialno stranko, ki pride pogledat tvoj fitnes.« Borut: »Kako si pa to izračunal? Ah, jasno 100.000 SIT si delil z 50 potencialnimi strankami in si dobil 2000 SIT. Res je, 2000 SIT plačam za potencialno stranko. Zakaj me pa to sprašuješ?« Jože: »Imam dober posel zate, prosim te, dobro me poslušaj!« Borut: »Natakarica še dve pivi!« Jože: »Praviš, da plačuješ 2000 SIT za potencialnega obiskovalca fitnesa. Kaj če bi ti v tvoj fitnes sam pripeljal potencialno stranko za samo 1000 SIT? Bi mi bil pripravljen plačati toliko? Pa še nekaj. Plačal bi mi šele po tem, ko bi nekdo prišel k tebi. Če torej sprejmeš mojo ponudbo, boš brez vsakega tveganja pridobil nove potencialne stranke, pa še pol ceneje te bo prišlo. Kaj praviš?« Borut: »Sem za posel. Raje plačam tebi 50.000 SIT za 50 potencialnih strank, kot da plačujem radiu in revijam 100.000 SIT za isti učinek. Zdaj se mi pa zelo mudi domov, saj veš, žena... Upam, da mi boš drugič lahko razložil, v čem je trik. Natakarica, račun, prosim!« Verjetno tudi vas zanima, kaj ima Jože za bregom. No, pa si oglejmo še drugi del zgodbe. Tudi Jože povečuje obisk v svoji trgovinici z oglasi. Recimo, da tudi Jože porabi 100.000 SIT mesečno za oglaševanje. Ker pa je nekoliko spretnejši kot Borut, za isti denar pridobi 100 potencialnih strank. Po pogovoru z Borutom je Jože oglase izboljšal tako, da je vsakemu svojemu kupcu obljubil brezplačen kupon za enomesečni obisk v fitnes studiu. Jožetove stranke so bile bolj zadovoljne, saj so dobile za svoj denar več. Kupon za mesec dni brezplačne vadbe v fitnesu je primerno darilo za kupce v trgovini z zdravo prehrano. Jože je tako pokončal dve muhi na en mah. Svojim strankam je ponudil več, hkrati pa je vsakokrat, ko je katera od strank izkoristila ugodnost s kupona, od Boruta prejel 1000 SIT! Tako je po tem uspešnem pogovoru ob pivu Jože svoje stroške za oglaševanje zmanjšal za 100 odstotkov. Denar, ki ga je vložil v oglaševanje, mu je povrnil Borut. Če bi se z Borutom na primer domenila za 1900 SIT za vsako stranko (za Boruta je to še vedno bolje kot oglaševanje na radiu in v časopisih), pa bi samo z objavljanjem oglasov zaslužil 90.000 SIT mesečno. Pri tem seveda ne upoštevamo prihodka od strank, ki tako ali tako obiščejo trgovino (vsaki stranki izroči bon za mesec dni fitnesa)! Poleg tega bi Jože zdaj brez težav (in brez stroškov) svoje izdatke za oglaševanje podvojil, potrojil... Združite prijetno s koristnim Premislite! Bi lahko kaj podobnega storili tudi sami? Prepričan sem, da vaše stranke kupujejo še kje drugje. Torej so vaše stranke hkrati tudi stranke drugih podjetij. Presodite, katera podjetja bi zanimal seznam vaših strank. Naredite seznam podjetij, ki jih zanimajo vaše stranke. Pretehtajte, kaj bi v teh podjetjih lahko ponudili (brezplačno) vašim strankam, in se dogovorite s podjetniki v njih. Gotovo vam bodo pripravljeni nekaj plačati (v denarju ali nagradah) za vsako potencialno stranko, ki jim jo boste poslali v podjetje. Seveda pa bodo zaradi podarjenih ugodnosti zadovoljne tudi vaše stranke. Zgledi vlečejo Oglejmo si nekaj primerov vzajemno koristnega sodelovanja. 1. Kinematografi in restavracije Kinematografi so v zadnjih letih zopet dobro obiskani. Kam po dobri kino predstavi? Najpogosteje na pijačo ali hitri prigrizek. Za koga so torej zanimivi obiskovalci kinematografov? Za restavracije s hitro prehrano, seveda. Podjetje McDonald''s je to seveda ugotovilo in se z kinematografi dogovorilo, da vstopnica velja še za brezplačno kokakolo. S tem so zmanjšali stroške za oglaševanje, stranke kinematografov pa so bolj zadovoljne, saj dobijo še nekaj zastonj... 2. Jezikovna šola in turistična agencija Jezikovna šola in turistična agencija sta se dogovorili za naslednje. Vsak kupec štiritedenskega jezikovnega tečaja v Londonu dobi zastonj še šest ur intenzivnega tečaja angleščine (po vrnitvi iz Londona). Zamisel je seveda jasna. Jezikovna šola za majhen denar (plačilo učitelja in predavalnice za šest ur) pridobi dobre nove stranke. Kdor je plačal štiritedenski tečaj angleščine v Londonu, si bo brez težav privoščil še dodatni tečaj po vrnitvi v Slovenijo. Pogoj je, da ga v kakovost šesturnega tečaja prepriča dober učitelj. Kdo je v tem primeru Jože in kdo Borut? Presodite sami. 3. Avtomehanik in bife Avtomehanik podari stranki bon za brezplačno kavo v lokalu čez cesto. Poceni marketing za bife (bolje kot vsak oglas kjerkoli) in lepa gesta avtomehanika do stranke. V povprečju bodo stranke naročile poleg kavice še kaj, saj avto ni popravljen takoj, in tako bosta imela od dogovora korist oba, avtomehanik in bife. 4. Tenis in masaža V teniškem klubu vsakemu kupcu sezonske karte podarijo kupon za brezplačno masažo v nekaj kilometrov oddaljenemu fizioterapevtskem studiu. Vsak novi član dobi tudi kupon za brezplačno napenjanje loparja. Tako dobi teniški klub nekaj dodatnega prihodka od fizioterapevtskega studia in delavnice, kjer napenjajo loparje. Slednja tako učinkovito vložita marketinške tolarje, saj plačata teniškemu klubu samo za stranke, ki pridejo v njuna lokala. Teniški klub pa lahko od vsake stranke, ki pri njih igra tenis, še dodatno zasluži s tem, da mu podari nekaj koristnega!!! 5. Olje in varnostni trikotnik Najnovejši primer je sodelovanje AMZS in Mapetrola. Mapetrol prodaja motorna olja. Kje so kupci motornih olj? Hm, vsaj enkrat na leto pridejo na tehnični pregled, torej je velika verjetnost, da obiščejo poslovalnice AMZS. V redu, toda ko je voznik tam, kako ga prepričati, da kupi olje Mapetrol Sing Olimp SAE SW - 40? Nekaj mu je potrebno podariti, seveda. Najbolje nekaj takšnega, kar nujno potrebuje. Kaj bi to bilo? Novi evropski varnostni trikotnik, seveda. In res je, podjetji sta se dogovorili prav o tem. Vsak kupec olja dobi zastonj novi varnostni trikotnik! |
|