»Zanimajo me samo presežki«

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 05.10.2006

Peneča vina, penina Barbara ... svetovne inovacije v vinarstvu. Miha Istenič razlaga, kako prodajajo zgodbe.


Miha Istenič

V tokratnem Izzivu pišemo o priložnostih v kmetijstvu. Verjetno so prav vinarji tisti, ki so med kmeti najprodornejši, najambicioznejši in najbolj obvladajo podjetniške spretnosti. Ne nazadnje: koliko slovenskih kmetov pa sploh prodaja svoje izdelke v Nemčijo, Ameriko, na Japonsko? Vinarji jih - in to pod svojimi znamkami ter po zavidljivo visokih cenah. Med najbolj prodornimi je Miha Istenič.  

Isteniči so zasloveli z vini, ki nekako niso značilna za Slovenijo – s penečimi vini. Pridelovati jih je začel že Mihov oče, ko se je leta 1968 vrnil iz Francije, kjer je preživel nekaj časa. Oče je bil enolog in je sodeloval pri nastanku največjih vinskih blagovnih znamk na ozemlju nekdanje Jugoslavije, kot so bile Amselfelder, Avia in laški rizling Ljutomer. Bil je tudi podpredsednik Slovina, ki je bil že takrat usmerjen v izvoz na Zahod. Avio so takrat uspešno prodajali v Ameriki, ljutomerski laški rizling pa v Veliki Britaniji. 
 
Miha Istenič je iz drugačnega testa. Po izobrazbi je višji zdravstveni delavec in »večni« absolvent organizacije dela. Bolj kot s pridelavo vin se ukvarja s trženjem. »Pri nas oče še vedno skrbi za stroko in sodeluje pri strateških odločitvah, jaz se ukvarjam s sedmimi p-ji (izraz izhaja iz angleškega jezika, op. avt.). To so: izdelek, cena, distribucijski kanali, promocija, procesiranje, ljudje in fizični dokazi.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *