|
|
Zamenjajmo ploščo, naj veljaSlovenci znamo. Slovenci zmoremo.Pred davnimi leti mi je v roke prišla knjižica z naslovom »Igre, ki se jih igramo« (Games People Play). V njej ameriški psiholog Eric Berne opisuje, kako ljudje v medsebojnih odnosih praviloma ves čas padamo v nekakšne igrice, s katerimi dosegamo to, da se izogibamo resničnim problemom in si hkrati zakrivamo lastne občutke in strahove, ker se ne znamo soočiti z življenjem.
Knjiga je tako duhovito napisana in sploh se lahko človek različnim »fintam«, ki jih v tej knjigi prebere, ves čas samo smeji. Toda ko knjigo ali vsaj kakšno poglavje prebereš že desetič, potem doumeš, da je vse prekleto res. Sploh ni smešno. Zagledal si se v lastnem ogledalu. Erik Berne razdeli človeštvo na dve moštvi. Eno se gre igrice, drugo resnično sodeluje med seboj in realno ocenjuje življenjske situacije in se z njimi spopada. Igrice so komplementarne. Igrica, ki jo igra en igralec, dopolnjuje igrico drugega, in narobe. Na primer, ena glavnih strategij – kar je isto kot igrica -, je ta, da vse narediš tako, da neke stvari ne spelješ. Vedno se nekje vsaj rahlo zmotiš. S tem si sebi in drugim dokazal, da si pravzaprav otrok in da ti pač ne gre zaupati. S tem si tudi »opran krivde« za to, da nisi zares poskušal zmagati. In nasprotno, takemu človeku »svetujejo« ljudje z zrcalno igrico. Ti ljudje se na stvari v resnici ne spoznajo oziroma stvari ne obvladajo osebno. Preprosto blefirajo, ampak na zunaj se delajo, da skušajo pomagati. Preslikajmo te zgodbe na našo družbeno raven. Imamo moštvo, ki se mu reče »dobri podjetniki«. Ti vedo, da življenje ni finta. Treba je zmagati tukaj in zdaj. Če se gremo izpušne cevi za motocikle, potem je treba narediti najboljše izpušne cevi na svetu. Če se gremo ultralahka letala, potem je treba narediti najboljša takšna letala na svetu. Če se gremo različne računalniške programe, potem je treba narediti takšne, da so v svoji kategoriji najboljši na svetu. Še in še je izdelkov in storitev, pri katerih je eno slovensko moštvo dokazalo, da vse to zmoremo. Šel sem malo v ekstreme, seveda. Vsaka pomembna zmaga na trgu šteje, ne samo ekstremne. O drugem slovenskem moštvu in kje sedi in čaka, da mu mine čas, ne bi govoril. Vprašajmo se raje, zakaj ne bi vsi ali vsaj velika večina prestopili v zmagovito moštvo. Tukaj je ideja:
Na prihodnji podelitvi priznanja Podjetnik leta, marca 2006, bomo prvič podelili priznanje CREATED IN SLOVENIA tistemu izdelku in storitvi, na katerega/katero smo lahko državljani Slovenije najbolj ponosni; na trg pa je bil/bila dana v zadnjih dveh letih. Izraz »Ustvarjeno v Sloveniji« hoče povedati nekaj več kot »Made in Slovenia«. Hoče povedati, da nismo dobri le pri ustvarjanju z rokami – na kar smo lahko sicer upravičeno ponosni – ampak tudi pri ustvarjanju z najbolj žlahtno človeško ustvarjalno močjo. Slovenci znamo, Slovenci zmoremo. Slovenci se ne gremo igrice. Naj moštvo tistih, ki zmaguje v resničnem svetu, na resničnih trgih, raste. Naj tisti, ki ovirajo to moštvo, spoznajo, da od tega nimajo nič. Naj prestopijo v drugo moštvo. Uspeti z idejo Ustvarjeno v Sloveniji pomeni, da vse, kar je v nas najboljše, združimo. (Opomba: Blagovna znamka CREATED IN SLOVENIA je del projekta Slovenija v vrhu sveta, celovitega projekta za doseganje pozicije med najbolj uspešnimi državami. Avtor: Jože Vilfan) |
|