Z druženjem do novih poslov

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.11.2003

Projekt Plato že drugo leto z druženjem podjetnikov in mentorjev iz uspešnih velikih podjetij spodbuja prenos znanja med velikimi in malimi oziroma podjetji nasploh.



Prav te dni, natančneje 13. novembra, se končuje prvi cikel projekta Plato, ki je že na začetku naletel na množičen odziv med malimi podjetji. V njem je sodelovalo 70 podjetij, ki nameravajo druženje nadaljevati tudi po letu in pol uradnega sodelovanja. Septembra se je že začel drugi cikel, v katerem sodeluje novih 73 podjetij. Projekt Plato se je tako ob vavčerskem izobraževanju razvil v enega najuspešnejših projektov Pospeševalnega centra za malo gospodarstvo doslej.  
 
Resnici na ljubo je treba priznati, da zamisel o tovrstnem projektu ni zrasla na našem zelniku. Projekt so prvič izpeljali v Belgiji leta 1988, od koder se je zaradi dobrih rezultatov hitro razširil v druge države. Osnovna ideja projekta je naslednja: z druženjem podjetnikov in mentorjev iz uspešnih velikih podjetij spodbuditi prenos znanja iz velikih podjetij v male, pa tudi med samimi malimi podjetji.    
 
Podjetniki dobijo širino in zaupanje 
 
Podjetja začno sodelovanje v Platu z uvodno dvodnevno delavnico, ki je namenjena vzpostavitvi skupinskega duha. Metode, ki včasih spominjajo na vojaške, so za marsikoga šok, še zlasti kadar jih rešuje v mrazu, blatu in dežju. A nekaj vsi priznavajo - tako srečanje vsakogar spremeni. Napore pozabijo, ostanejo pa lepi spomini, zaupanje in prijateljstvo.  
 
Druženje se nato nadaljuje z mesečnimi sestanki, na katerih podjetniki obravnavajo posamezne teme, kot so zakonske novosti, motivacija, vodenje, prodaja, bilanca in druge. Sestanki potekajo ločeno po skupinah. Na enem sestanku sodeluje od 12 do 18 podjetij, kar je ravno toliko, da se med udeleženci ustvari prijetno ozračje in začne nastajati zaupanje. Vsak drugi mesec organizirajo širši sestanek, na katerem se srečajo udeleženci iz dveh skupin. 
 
Po sodbi voditeljice projekta Metke Komar je največja korist projekta ta, da podjetniki stopijo iz svojih pisarn in se začnejo pogovarjati z drugimi podjetniki. »Podjetniki se običajno nimajo možnosti pomeniti z drugimi in preveriti, ali delajo prav ali bi morda lahko delali drugače. Tu učinkuje klub. Podjetnik lahko pokliče kogarkoli iz projekta in ta ga vedno sprejme,« pravi Metka Komar.  
 
Kakšno zaupanje in prijateljstvo se razvije, kaže naslednji podatek: podjetniki iz prvega cikla so sprva na lastno željo na sestankih poslušali zunanje predavatelje. Ob koncu cikla pa so raje dali prednost svojim kolegom, zanimalo jih je, kako ti rešujejo probleme. »Osnovni namen Plata je resda prenos znanja in izkušenj z velikih podjetij v mala, vendar znanje ni samo pri velikih. Podjetniki sami ugotavljajo, da se lahko veliko naučijo od drugih podjetnikov. Prav tako ugotavljajo mentorji, ki sicer prihajajo iz velikih podjetij, da se od podjetnikov lahko marsičesa naučijo,« trdi voditeljica projekta. 
 
Po njenih besedah so po letu in pol izvajanja Plata rezultati presegli pričakovanja. Ne samo, da so podjetniki pridobili vrsto znanj in poznanstev, nastalo je tudi 15 do 20 večjih projektov, pri katerih sodeluje več podjetij. Gre za skupne nastope na tujih trgih, odpiranje podjetij v tujini, strateška partnerstva in skupen razvoj. Iz projekta je v tem obdobju izstopilo le nekaj podjetij, predvsem tista, ki so izpustila že uvodno srečanje oziroma sploh niso prišla na nobeno srečanje.    
 
V teku je že drugi cikel 
 
Glede na zadovoljstvo sodelujočih podjetnikov, ni bilo težko zbrati sodelujočih za drugi cikel, ki se je začel pred dvema mesecema. Med 73 novimi podjetji jih je kar polovica prišla na priporočilo podjetnikov iz prvega cikla. Strošek za podjetja v drugem ciklu ostaja enak kot v prvem, torej 117 tisoč tolarjev. V ta znesek je vključena dvodnevna delavnica v Dobrni z vsemi stroški (namestitev, prehrana) in celotna organizacija nadaljnjih mesečnih srečanj in predavanj. 
 
»Bomo pa naredili določene vsebinske popravke in osnovni model projekta Plato nadgradili,« napoveduje Metka Komar. »Projekt bomo z leta in pol skrajšali na eno leto, da bomo lahko vsako leto priredili dva cikla namesto enega.« Druga novost bodo oziroma so že podjetniški vikendi, ki jih Belgijci prav tako ne poznajo. Srečanje vseh Platovih podjetij, sedanjih in bivših, dvakrat letno so predlagali sami podjetniki. Prvič so se srečali na podjetniškem vikendu spomladi, pred tremi tedni pa so pripravili že drugi tak vikend v Novigradu. Podjetniški vikend pomeni podaljšek osnovnega projekta Plato. Udeleženci na njem pridobivajo strokovna znanja, tokrat so se učili graditve odnosov s strankami, se spoznavajo z udeleženci iz prejšnjih ciklusov, poglabljajo medsebojne odnose in predstavijo svoja podjetja v okviru manjšega sejma. 
 

Izkušnje udeleženca: ob druženju tudi posli

Srečko Žvipelj, Stil export import, podjetje za projektni management:
»Podjetniški vikend in ves projekt Plato sta čudovit dokaz tega, kako zelo podjetniki potrebujemo medsebojno druženje, da skočimo iz vsakdanjega krča. Vsak od nas sprejema po nekaj deset odločitev dnevno, zato je največja dragocenost, če imaš možnost vzpostaviti zaupnejše odnose z drugimi podjetniki, ki ti iskreno prenašajo svoja znanja in izkušnje. Pri tem gre lahko za izkušnje pri mednarodnem poslovanju, skupnem nastopu pri kupcih, prenosu tehnoloških rešitev, iskanju dobaviteljev, lobiranju in tako naprej.

Poleg izmenjave izkušenj pa med udeleženci nastajajo že tudi večji skupni posli. Samo v naši skupini so v teku trije konkretni projekti internacionalizacije poslovanja. S kolegom Marjanom Lasičem iz podjetja Ultrapack sva v Srbiji ustanovila podjetje, tja preselila del opreme in že vzpostavila proizvodnjo. V drugem primeru smo z mentorjem skupine Aleksandrom Zupanom iz Iskre Stikal na Kitajskem poiskali poslovne partnerje, s katerimi bomo vzpostavili sodelovanje. Del proizvodnje bomo v marcu iz Slovenije preselili na Kitajsko, po drugi strani pa bomo iz Kitajske preselili k nam proizvodnjo določenih izdelkov, ki jih Iskra zaradi stroškov ne bi sama razvijala, so pa zanimivi za trženje v Evropi. Na Kitajskem pripravljamo še nekaj poslov z drugim podjetji.

Samo v enem letu in pol smo tako v eni skupini, vseh skupin pa je devet, dosegli velike premike. Zato priporočam podjetnikom, naj pridejo v Plato in se povezujejo.«

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *