YouTube – spletni velikan v treh letih

Avtor: Nives Pahor | Objava: 08.09.2008

Spletna stran YouTube.com, ki se je rodila iz potrebe po preprosti spletni izmenjavi video posnetkov med ljudmi, je danes močna medijska platforma, kjer se predvaja več kot 100 milijonov video posnetkov dnevno.


Chad Hurley in Steve Chen sta na podlagi osebnih izkušenj vedela, kako težko je naložiti in izmenjevati video posnetke prek spleta. Naredila sta podjetje, ki to omogoča in ga prodala za 1,65 milijarde dolarjev. (www.flickr.com)

»Imela sva idejo in bila sva na pravem mestu ob pravem času,« pravita Steve Chen in Chad Hurley, mladeniča, ki stojita za uspehom največje in najhitreje rastoče spletne strani vseh časov za izmenjavo video posnetkov med prijatelji.  

Steve Chen in Chad Hurley sta pred dobrimi tremi leti in pol ustvarila preprost in edinstven način za vzpostavljanje medosebnih stikov. Oblikovala sta spletno stran, ki je postala globalna senzacija in ki ju je potisnila v vrh seznama »50 ljudi, ki danes nekaj pomenijo« v Spletu 2.0. Ameriška revija Time je YouTubu že kmalu po nastanku, leta 2006, podelila naslov »izum leta«. In ko sta se po dobrem letu in pol od ustanovitve partnerja odločila za prodajo svoje spletne mojstrovine Googlu, sta to naredila za vrtoglavih 1,65 milijarde dolarjev.  

Za prvotno idejo ima sicer zasluge tudi Jawed Karim. Vloga slednjega pa je nekoliko nejasna, saj je projekt zapustil, ko je bil ta še v povojih, in odšel raje naprej študirat.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *