|
|||
Vse nadloge na kupu14 tipov problematičnih sodelavcev in rešitve zanje
Obstaja več oblik problematičnega vedenja. Od neposrednih do bolj prikritih. Ljudje se nanje različno odzivamo, ob nekaterih izgubljamo živce, medtem ko v drugih morda ne vidimo nič problematičnega.
Vzrok problematične komunikacije je običajno v nezmožnosti posameznika, da bi svoje želje in interese izražal na neposreden in jasen način. Velikokrat gre za ljudi, ki imajo težave z lastno pomembnostjo. Svojega manipulativnega komuniciranja se lahko tudi sploh ne zavedajo.
Tipi problematičnih sodelavcev
* Večni zamudniki
Zamujajo na sestanke, ne opravijo dela v dogovorjenem roku, odlašajo in so na splošno neobčutljivi za čas drugih ljudi.
Kako z njimi?
1. Jasno jim povejte, kako neprimerno se zdi njihovo vedenje vam in drugim. Poudarite, da je vaš čas pomemben.
2. Soočite jih s posledicami njihovega zamujanja.
* Uporniki
Uporniki težko prenašajo avtoriteto. Kažejo kontraodvisno vedenje, ko se upirajo samo zato, da bi kontrirali. Naloge hočejo narediti po svoje in nasprotujejo že uveljavljenim postopkom dela. Če so prisiljeni, začnejo delati tako, kot se od njih zahteva, vendar se kmalu vrnejo na svoja pota. Velikokrat skušajo prepričati vodstvo, da je njihov način dela najboljši.
Kako z njimi?
1. Prepričajte se, ali je že uveljavljen način dela res boljši od njihovega.
2. Upornika pomirite tako, da resno prisluhnete njegovim argumentom.
3. Z natančno analizo delovne naloge ga usmerite v iskanje najbolj optimalnega načina dela.
* Saboterji
Svoje želje in interese izražajo prikrito, s sabotažo. Ko jih naravnost povprašate o njihovih pričakovanjih, so videti z vsem zadovoljni. Delo sabotirajo z na videz slučajnimi napakami. Za napake, ki jih delajo, imajo vedno pripravljen verjeten izgovor: »Nisem bil obveščen …, Sem se pač zmotil …, Sem mislil, da bi bilo tako bolje …, Žal nimam …, Ne vem …« Saboterji nagajajo in tako ali drugače motijo delovni proces.
Kako z njimi?
1. Priskrbite si dokaze o sabotaži.
2. Soočite jih z dokazi in jih vprašajte, zakaj so to storili.
3. Pojasnite jim posledice ponavljanja njihovega motečega vedenja v prihodnosti.
4. V primeru ponavljanja sabotaž razmišljajte o odpovedi.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|