|
|
Vprašanja za bodoče podjetnikeSte se na ustanovitev podjetja temeljito pripravili? Preverite to z vprašalnikom.Uspešno vodenje malega podjetja je odvisno od številnih dejavnikov. Na splošno bi vsak novi podjetnik moral imeti:
RAZLOGI ZA LASTNO PODJETJE Ali res veste, zakaj naj bi ustanovili svoje podjetje? Preverite, ali se vaši razlogi ujemajo s spodaj naštetimi. Pazite: ni nujno, da se ujemajo z vsemi, pomembnejše je, da o njih premislite.
Vodenje podjetja zahteva določene osebnostne značilnosti, ki jih nimajo vsi. Vsak potencialni podjetnik bi moral resno in objektivno premisliti o naslednjih vprašanjih:Osebne značilnosti
Ta sklop vprašanj je vitalnega pomena za uspešno izvedbo vaših načrtov. Začetka poslovanja si ne moremo zamisliti brez fizičnih, čustvenih in finančnih obremenitev.
Za uspeh v podjetništvu so nekatera znanja in izkušnje nujno potrebni. Seveda vsega dela sami ne boste mogli obvladati, zato boste za posamezna dela morali najeti zunanje strokovnjake. Odgovori na naslednja vprašanja vam bodo povedali, kje so vaše prednosti in slabosti, kar zadeva zahtevana znanja.
Najbolj kritični trenutek, s katerim se boste srečali pri načrtovanju podjetja, bo iskanje tržne niše in preverjanje, ali je vaša zamisel izvedljiva. Nekateri vam bodo pri tem svetovali učinkovito, a žal v praksi težko izvedljivo pravilo: Izberite pravi posel v pravem času. Številni podjetniki so na začetku tako zaslepljeni s svojimi idejami, da ne morejo trezno premisliti o možnostih za njihovo uresničitev. Vprašanja v naslednjem sklopu vas bodo opozorila na nekatere nevarnosti, še preden boste vložili svoj čas, denar in delo. ALI JE VAŠA ZAMISEL IZVEDLJIVA?
TRŽNA RAZISKAVA Poznavanje trga je eden najpomembnejših pogojev za uspeh vsakega podjetja. Vsak podjetnik bi moral spoznati svoj trg, še preden vloži svoje prihranke v posel. Da pa ga lahko spozna, ga mora podrobno analizirati, kar zahteva veliko časa in dela. Na srečo za to ne potrebujete vreče denarja, niti podrobnega obvladovanja statističnih metod. Z analiziranjem trga boste dobili informacije o potencialnih kupcih in ocenili povpraševanje po vašem izdelku ali storitvi.
NAČRTOVANJE USTANOVITVE PODJETJA Z odgovori na dosedanja vprašanja ste že ugotovili, kje se skrivajo glavne težave pri uresničevanju vaše poslovne zamisli. Zdaj lahko že tudi ocenite, ali je vaša zamisel sploh izvedljiva. Z naslednjim sklopom vprašanj boste stopili korak bližje začetku poslovanja. Opozorila vas bodo na praktične stvari, ki jih morate urediti do začetka poslovanja podjetja. Ime podjetja in pravna oblika
Vaše podjetje in zakonodaja Od podjetnika se ne pričakuje, da je po izobrazbi pravnik. Vseeno brez osnovnih vedenj s področja gospodarskega prava ne bo šlo. 1. Ali veste, katera dovoljenja in potrdila potrebujete za opravljanje načrtovane dejavnosti? 2. Ali poznate gospodarsko zakonodajo, ki jo boste morali upoštevati? 3. Ali imate odvetnika, ki vam bo pomagal s pravnimi nasveti? 4. Ali ste seznanjeni z naslednjim: - predpisi v zvezi z varstvom pri delu? - predpisi v zvezi z ravnanjem z nevarnimi materiali? - lokalnimi predpisi glede postavljanja tabel, oznak, čiščenja snega pozimi idr.? - kolektivnimi pogodbami in drugimi predpisi v zvezi s plačami? - davčno ureditvijo? Varnost podjetja Pred odprtjem podjetja morate razmisliti o tem, kako boste zagotovili njegovo fizično varnost oziroma čim bolj zmanjšali nevarnost neljubih dogodkov. Z različnimi zavarovalnicami se pogovorite o zavarovanju pred: - požarom, - tatvinami, - vlomi, - vandalizmom in - odškodninski odgovornosti. Poslovni prostori in lokacija 1. Imate primerne poslovne prostore in na lahko dostopni lokaciji za vaše stranke? 2. Ali lahko prostore s sprejemljivimi stroški predelate glede na vaše potrebe? 3. Ste premislili o najemu poslovnih prostorov z možnostjo poznejšega odkupa? 4. Ali urbanistični načrt sploh dovoljuje opravljanje načrtovane dejavnosti na dani lokaciji? Blago 1. Ste se že odločili, katere izdelke boste prodajali ali izdelovali oziroma katere storitve boste opravljali? 2. Ste glede na načrtovani obseg prodaje pripravili nabavni načrt? 3. Že imate zanesljive dobavitelje, ki vam bodo pomagali v prvih tednih poslovanja? 4. Ste naredili primerjavo cen, kakovosti in kreditnih pogojev pri različnih dobaviteljih? Poslovne knjige 1. Ste pripravljeni skrbno voditi poslovne knjige: podatke o prodaji, prihodkih, izdatkih, plačilih in terjatvah? 2. Ali veste, katera finančna in davčna poročila boste morali pripravljati in kako jih je potrebno narediti? 3. Kdo bo vodil računovodstvo: vi, vaš zaposleni ali zunanji servis? FINANCE Vsako leto propade ogromno podjetij in eden glavnih razlogov za to so finančne težave. Vse preveč podjetnikov namreč zagotovi na začetku premalo denarja za uspešen zagon in nadaljnji razvoj podjetij. Ste prepričani, da imate dovolj denarja? Preverite še enkrat.
PRIČAKOVANI STROŠKI ZA ZAČETEK POSLOVANJA Pri izračunu denarja, ki ga potrebujete za začetek poslovanja, je potrebno upoštevati vse pričakovane stroške in dodati še določeno vsoto nepričakovanih stroškov. Naslednji zgled velja za odprtje maloprodajne trgovine: Ureditev prostorov Oprema Namestitev opreme Nabava blaga Začetna zaloga blaga Pravniške storitve Licence, dovoljenja Telefonska linija Zavarovanje Označitev prodajalne Oglaševanje ob otvoritvi Nepričakovani stroški Skupaj začetni stroški STROŠKI V PRVEM MESECU POSLOVANJA S prvim dnem odprtja trgovine bo vanjo začela pritekati določena količina denarja, vendar tega pri začetnih kalkulacijah ne smete upoštevati. Zagotoviti morate dovolj denarja za vsaj prve tri mesece poslovanja. Čim bolj točno ocenite naslednje izdatke: Vaši življenjski stroški Plače zaposlenih Najemnina Oglaševanje Nabava blaga Pisarniški material Zavarovanje Davki Vzdrževanje Distribucija Razni manjši izdatki Vsoto vseh stroškov pomnožite s 3 in dobili boste znesek, ki ga potrebujete v prvih treh mesecih poslovanja podjetja. Najboljše je, da ta znesek položite na bančni račun in denar z njega uporabljate strogo namensko. Tako boste zagotovili finančna sredstva za zelo kritično obdobje v življenju podjetja. Te stroške prištejte pričakovanim stroškom za začetek poslovanja in ugotovili boste, ali imate dovolj denarja oziroma koliko vam manjka. Podobno kot ste izračunali potrebna sredstva za prve tri mesece, izračunajte tudi potrebna sredstva za prvo leto poslovanja. Pri kalkulaciji upoštevajte vrednost prodaje v vsakem posameznem mesecu. Glede na vašo dejavnost bodite pozorni na sezonska nihanja v prodaji. V nadaljevanju ocenite vrednost izdelkov, ki jih boste morali prodati, da boste dosegli načrtovano prodajo. PO ZAČETKU POSLOVANJA Po začetku poslovanja bo glavnina prihodkov pritekala iz prodaje. Ker pa prodaja zaradi sezonskih nihanj in drugih razlogov ni skozi vse leto enaka, je potrebno ugotoviti, ali bodo mesečni prihodki pokrivali izdatke. Potrebno je, skratka, narediti načrt denarnega toka po posameznih mesecih. BISTVENA JE DOBRA PRIPRAVA Priprava poslovnega načrta je nedvomno najpomembnejši korak pri načrtovanju novega podjetja. Vsebovati mora vse potrebne podatke o načrtovanem podjetju, mora biti dobro napisan, stvaren in logično urejen. Nikakor ne sme vsebovati nepodkrepljenih in nerealnih dejstev. Če ste na vprašanja vestno odgovorili, o postavljenih ciljih resno razmišljate. Vseeno pa to ne bo dovolj. Vodenje podjetja zahteva nenehno učenje in izpopolnjevanje, skratka redno branje Podjetnika. Poskušajte delati najboljše in se ne izogibajte pomoči strokovnjakov. Prirejeno po U.S. Small Business Administration: Checklist for Going Into Business |
|