|
|
Voditeljstvo in informacijska tehnologijaZaposleni opravlja svoje delo na delovnem mestu, na delovišču, pri stranki, v pisarni, danes pogosto tudi za računalnikom. Kaj pa vodja?Je dovolj, da sedi v pisarni ob računalniku ali v sejni sobi? Nikakor ne. Če želite biti uspešni, morate med ljudi – med sodelavce, zaposlene, stranke. Voditeljstvo pomeni povezavo z vsemi, za katere skrbite, vplivate nanje, jih spodbujate in jim pomagate. Boljša povezanost z voditeljem zaposlene motivira, saj vas vidijo, vedo, kaj delate, so z vami v stiku, ne nazadnje pa tudi oni vam lažje posredujejo svoje videnje. Neposredna osebna povezava (tudi vidna) človeka preprosto sili v bolj pristen, verjetno tudi bolj etičen odnos.
Če kje, potem je na področju voditeljstva in motiviranja zaposlenih prav zaradi informacijske tehnologije danes več možnosti kot kdajkoli v zgodovini. Video, teleprisotnost, tviter, blogi, družbena omrežja … Vsa ta sporočilna sredstva vam omogočajo stik z večjim številom naslovnikov, ponujajo pa še nekaj – konsistentnost sporočanja. Vsi naslovljeni dobijo isto sporočilo, neposredno od vas, s čimer tudi najlažje posnemajo vaš vzor in se od vas učijo. Namreč, vse več znanj se danes prenaša od voditelja na sodelavce kar v delovnem okolju samem.
Preporod videa
Pred leti se je začetno navdušenje ohladilo zaradi premajhnih prenosnih hitrosti in predrage opreme. Današnja sredstva videokomunikacije so mnogo bolj dostopna, prenosne zmogljivosti so večje – video postaja dostopen. Ne le v razkošno opremljenih sejnih sobah, zdaj si video lahko privoščite tudi iz domače pisarne, s tabličnega računalnika, prenosnega telefona ...
Videoposnetki so lahko odlično sporočilno sredstvo. Večina naprav je sicer opremljena s kamero in mikrofonom (tudi fotoaparati), obstajajo pa tudi namenske male kamere (npr. Vado, Flip …), ki omogočajo posnetke visoke kakovosti. S teh kamer je mogoče posnetke naložiti v računalnik ali kar naravnost na določeno spletno mesto. Videoposnetke lahko pred objavo dodelujete in popravljate. Objavite jih (npr. kot videoblog) na določenem spletnem mestu – lahko je to vaš notranji spletni strežnik ali pa javno mesto, kot sta YouTube! in v Sloveniji v akademskih krogih znani videolectures.NET.
Ob pripravi videoposnetka morate misliti na nekaj stvari. Če želite nagovoriti zaposlene (motivacijsko sporočilo, pomembna objava ipd.) ali poslati sporočilo strankam, večinoma veljajo naslednja osnovna pravila:
· video naj bo dolg od dve do največ pet minut,
· slika naj bo preprosta, morda le vi na enobarvnem ozadju, ki prijazno in z navdušenjem govorite (čim manj naj bo stvari, ki bi lahko motile),
· tema naj bo ena sama – začnite in končajte jo tako, da bo vaše sporočilo jasno vsakomur. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|