Vlagati v svojo blagovno znamko?

Avtor: Andrej Pompe | Objava: 10.07.2007

Razen če ne prodajate drobljenca, mivke ali podobnega, danes ne morete tržiti izdelkov brez imena in podobe. Vendar pa je pri odločitvi za razvoj lastne blagovne znamke treba preučiti koristi, slabosti in dejavnike gradnje.



Začnimo z osnovnim vprašanjem. Kakšna je razlika med produkti, ki vsak dan pridejo na trg? Zelo velika: eni postanejo uspešni, drugi pa hitro izgubijo bitko s potrošniki, zato je ustvarjanje novih produktov še poseben izziv. Postavlja se vprašanje, ali je mogoče predvideti pot do uspeha ali je morda vse skupaj bolj odvisno od sreče in razpoloženja kupcev. Kaj pa vi? Imate izdelek z zgodbo ali želite iz starega izdelka narediti novo tržno znamko oziroma »brend«? Kako naj bi predvideli vse tisto, kar lahko prepreči uspeh nove znamke? Kaj nas lahko neprijetno preseneti med uvajanjem? 

Tržna znamka - da ali ne?  

Danes je na trgu pravzaprav nemogoče poslovati s produkti, ki nimajo niti imena niti značilne pojavnosti. Izjeme so na primer drobljenec, mivka in podobno. Že če govorimo o svežem zraku kot produktu, se srečamo s tržno znamko. Kaj je na primer bohinjski zrak, če ne tržna znamka? Vsi hoteli, gostilne, kampi, adrenalinski parki, čolnarji, kopališča, spominkarji in tako naprej živijo od te znamke. Blagovna znamka je več kot samo produkt z imenom. To je res in se sliši zelo samoumevno, vendar tudi to pogosto ni več dovolj. Preseči tržno znamko postaja vse teže, zato podjetja, ki razumejo sodobno trženje, veliko delajo na inovacijah produktov, saj blagovna znamka brez pravega produkta ne more imeti zamišljene dodane vrednosti. Prav tako je organizacijska znamka več kot samo registrirano in delujoče podjetje, in sicer je vsa njena notranja ter zunanja kultura, njena vpetost v različne prostore in tako naprej. Naj gre za določen produkt, določeno podjetje ali ustanovo, ni pravo vprašanje, ali tržna znamka da ali ne. Vprašanje je samo, kako veliko znamko želimo zgraditi.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *