Večina podjetnikov si ne želi uspeti!

Avtor: Aleš Lisac | Objava: 07.10.2011

No, o uspehu morda sanjajo, a ne storijo skoraj ničesar, da bi zares uspeli. V podjetništvo gredo, ker jim je šla prejšnja služba na živce, nato pa leta ostajajo pri utečenem načinu dela. In se jezijo na državo, krizo …



V reviji Podjetnik takšnega naslova človek verjetno ne pričakuje. Ampak boste videli, da imam prav in da moja teza za večino podjetnikov drži.  

Začnimo z zgodbo. Pred dvema letoma smo se z družino peljali z avtomobilom v Skopje. Med Nišem in Skopjem smo se ustavili v obcestni restavraciji. Žena se je ozrla po restavraciji in rekla: »Tukaj pa najmanj v zadnjih 20 letih niso nič spremenili. Isto pohištvo, isti meni, enako oblečeni natakarji … No morda so edino stole zamenjali. Ko sem bila še majhna deklica, se spomnim, da so bili stoli preoblečeni v rdeče.« Sam sem potem stol obrnil, ga pregledal in ugotovil, da so čez tiste originalne rdeče prevleke le navlekli nove. Vse drugo je ostalo enako. 

Prepričan sem, da tudi vi poznate kakšno restavracijo, kjer se ni nič spremenilo, odkar ste živi. Ali pa recimo kakšno mehanično delavnico. Pred kratkim sem bil pri obrtniku, ki popravlja kosilnice, motorne žage, skratka vse, kar ima motor. Tudi pri njem se ni nič spremenilo v zadnjih 40 letih. Njegova delavnica je na videz praktično enaka kakor tista iz Petelinjega zajtrka.  

Ali pa zadnja izkušnja iz recepcije enega od gorenjskih kampov, kjer imajo tudi bazen. Recepcija je že 30 let enaka, račun so še vedno napisali na roke, tablica z napisom »Voda 27 stopinj« je enaka že 30 let in je vedno ista – ne glede na temperaturo vode. 

Za mnoge je podjetje zgolj služba 

V vsaki panogi obstajajo podjetniki, ki svojega posla ne širijo, razvijajo ali prilagajajo času. Kako to? Pa smo pri naslovu članka. Ko odprejo podjetje in tudi pozneje podjetniki v resnici večinoma ne razmišljajo o hitri rasti,  o napredku, o vedno svežih idejah. Podjetje odprejo, ker jim je šel prejšnji šef na živce, ker nimajo druge možnosti – recimo, da so izgubili službo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *