|
|
Več glav več veIzziv: Predstavljamo si, da je za podjetje pomembno, da izkušnje, do katerih pridejo posamezniki, ne ostanejo samo v njihovi glavi. Toda kako doseči, da bo znanje iz ene glave prišlo tudi v druge?Kako torej doseči, da bodo mojih modrosti deležni tudi drugi? Kako doseči, da se bo znanje v nekem podjetju prenašalo. Kakšne rešitve lahko pri tem uporabimo?
Najprej moramo ločiti otipljivo od neotipljivega znanja, pravi dr. Marko Pahor z Ekonomske fakultete v Ljubljani. Prenos otipljivega znanja, znanja, ki se veže na zelo konkretne naloge, je preprostejši, saj se lahko zapiše v obliki priročnikov, navodil, postopkov in podobno. Večja težava pri prenosu je neotipljivo oziroma tiho znanje. To so namreč sposobnosti, ki jih posameznik pridobi z izkušnjami. Te se najpogosteje prenašajo s skupnim delom zaposlenih, to je v delovnih skupinah ali po sistemu mentor - vajenec. Zaradi tega so se kot posebej učinkovite izkazale rotacije delovnih skupin, ko se v skupini na primer petih zaposlenih, ki so določena znanja že osvojili, dva člana zamenjata z zaposlenimi, ki teh znanj še nimajo. Pomembno je, da v podjetju vodilni razumejo, katera praksa in postopki dela so pravzaprav pomembni in vir tržnih prednosti, in narobe, katere prakse so problematične. Dobro prakso je potem treba širiti, slabo pa odpravljati. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|