|
|||
Veliko novosti, le malo velikihV Las Vegasu je januarja potekal doslej največji sejem uporabniške elektronike CES, na katerem so predstavili okrog 20.000 novih izdelkov in rešitev, med njimi pa žal ne tudi »velikih tehnoloških novosti«.
Sejem CES 2013 v ameriški prestolnici zabave je tako kot vse prejšnje organiziralo močno ameriško združenje za uporabniško elektroniko (CEA), ki ima 2.200 članov, od katerih so mnogi ključni igralci na trgu informacijsko-komunikacijske tehnologije. Prostorsko je bil letošnji CES največji v svoji več kot 45-letni zgodovini (sejem so prvič organizirali leta 1967 v New Yorku, od leta 1998 pa ga prirejajo v sedanji obliki v Las Vegasu). Zasedel je, namreč, kar 178 tisoč m2 razstavnega prostora, na katerem je svoje stojnice namestilo 3250 razstavljavcev.
Od stičišča do marketinga Sejma se je udeležilo 150.000 obiskovalcev, vključno z več kot 35.000 iz 170 držav zunaj ZDA. CES je zaprt za »občinstvo« ter namenjen samo razstavljavcem, poslovnežem in novinarjem. Analitiki ocenjujejo, da se je CES postopno spremenil iz sejma tehnoloških novosti ter poslovnega stičišča proizvajalcev, prodajalcev in kupcev novih produktov v svojevrstno marketinško platformo, ki daje razstavljavcem predvsem priložnost za pridobitev več reklame. Za letošnji sejem mnogi analitiki poudarjajo, da je prikazal ogromno zanimivih produktov, ampak praktično nobene velike tehnološke novosti. V osredju sejma so bili televizorji z ultra visoko ločljivimi ekrani oziroma 4K (s štirikrat večjo ločljivostjo, kot je navadna HD), večinoma tudi »pametni«, povezani na internet. Zanimivo je, da so vsi vodilni proizvajalci televizorjev zaenkrat »pozabili« na tridimenzijskost, ki je bila skorajda glavna tema dveh predhodnih CES-ov, ker pravega zagona trga ni brez tridimenzijskih programov, filmov in drugih vsebin. Pričakovati je, da se bo tema tridimenzijskosti vrnila v ospredje na naslednjem sejmu. Na predstavitvah so prevladovale prenosne naprave za dostop do interneta, posebej ultraprenosniki in tablice, tehnologije za pametni dom, nove visokoločljivostne video in avdio naprave, pa tudi novi pametni hišni aparati z daljinskim upravljanjem (prek tablice ali pametnega telefona) – hladilniki, pralni in pomivalni stroji, pečice, sesalniki in drugi. Med drugim sta Audi in Lexus predstavila tehnologije za avto brez voznika. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|