|
|
Velika vrednost nagrade v nagradni igri pomeni prepovedano dejanje nelojalne konkurencePodjetniki, ki organizirate nagradne igre, morate biti previdni glede vrednosti nagrad. Morali bi se vprašati, ali morda ne gre za dejanje nelojalne konkurence, če potrošnikom ponujate možnost sodelovanja v nagradni igri z veliko nagrado?
1. Določbe Zakona o varstvu konkurence Zakon o varstvu konkurence prepoveduje nelojalno konkurenco. Kot dejanje nelojalne konkurence se šteje dejanje podjetja pri nastopanju na trgu, ki je v nasprotju z dobrimi poslovnimi običaji in s katerim se povzroči ali utegne povzročiti škoda drugim udeležencem na trgu. Eno temeljnih oblik dejanja nelojalne konkurence po Zakonu o varstvu konkurence predstavlja pridobivanje kupcev blaga ali uporaba storitev z dajanjem ali obljubljanjem nagrad ali kakšne druge premoženjske koristi ali ugodnosti, ki po vrednosti občutneje presega vrednost blaga ali storitve, s katero naj kupec pridobi možnost nagrade. 2. Kako z organizacijo nagradne igre kršite določbe o prepovedi nelojalne konkurence? Pri organizaciji nagradne igre lahko kršite določbo o prepovedi nelojalne konkurence z naslednjimi dejanji:
- Pogoj za sodelovanje v nagradni igri je nakup določenega blaga ('zberite 5 praznih vrečk,…', 'pošljite 3 znake z embalaže,…' ipd). - Nagrada po vrednosti občutno presega vrednost blaga oz. storitve, s katero je kupec pridobil pravico za sodelovanje v nagradni igri. Visoka nagrada pritegne k sodelovanju več ljudi, zato so skušali organizatorji nagradnih iger take nagrade ponujati še naprej. Da bi se kljub visoki obljubljeni nagradi ognili določbam o prepovedi nelojalne konkurence, sodelovanja v nagradni igri niso pogojevali direktno z nakupom blaga oz. storitve, temveč so potrošnikom omogočali sodelovanje v nagradni igri na druge načine (nakup je le bila le ena izmed možnosti sodelovanja, ki je možno sicer tudi, ne pa izključno z nakupom, nakup sploh ni potreben, ...). Po mnenju Tržnega inšpektorata Republike Slovenije namreč gre v primeru velike vrednosti nagrade, ki jo sodelujoči v nagradni igri lahko pridobi (npr. avtomobil, hiša, potovanje,...), za dejanje nelojalne konkurence in sicer ne glede na to, ali je bilo sodelovanje v nagradni igri povezano z nakupom ali ne.
Velika vrednost nagrade namreč lahko vpliva na ekonomsko ravnanje potrošnika, ne glede na dejstvo, da ni povezana z obveznim nakupom. 3. Posledice organizacije nagradne igre s (pre)visoko nagrado. Sankcije za storjena dejanja nelojalne konkurence – v tem primeru za organizacijo nagradne igre, v kateri obljubljate previsoke nagrade – so precej visoke: - če stori dejanje nelojalne konkurence podjetje, se kaznuje z denarno kaznijo najmanj 3.000.000,00 SIT, - če pa stori dejanje nelojalne konkurence posameznik, v zvezi z opravljanjem samostojne dejavnosti, se kaznuje z denarno kaznijo najmanj 1.000.000,00 SIT.
Poleg denarne kazni lahko tudi vaša konkurenca v skladu z določbami Zakona o varstvu konkurence s tožbo v pravdnem postopku zahteva: - prepoved nadaljnjih dejanj nelojalne konkurence, uničenje predmetov, s katerimi je bilo storjeno dejanje nelojalne konkurence in vzpostavitev prejšnjega stanja, če je to mogoče; - objavo sodbe v sredstvih javnega obveščanja, če je bilo dejanje nelojalne konkurence storjeno s sredstvi javnega obveščanja ali na podoben način (npr. z lepaki, napisi na javnih krajih, itd.) ali je dejanje prizadelo veliko udeležencev.
PRAVNI VIR:
Zakon o varstvu konkurence (UL RS 18/93) Tržni inšpektorat Republike Slovenije, mnenje št. 310-96/2003-2-10105, z dne 13. 10. 2003
|
|