|
|||
Vedno več dela in vedno manj dobičkaZakaj smo se lotili celovite prenove poslovanja … ali: ko v podjetju zaspimo.Podjetje sem ustanovil v tistih prelomnih časih leta 1990. Na začetku smo imeli nekaj poslov, ki sem jih pripeljal iz svojega dotedanjega poslovnega udejstvovanja. Te smo v preteklih šestnajstih letih nadgrajevali oziroma popestrili z novimi izdelki in tudi kupci.
Solidni temelji in razvoj ... Zgradili smo prodajni sistem, ki temelji na predstavnikih na terenu, prodajni službi, rabatnih skalah, kasaskontih, prodajnih bonusih zaposlenih, rednih polletnih srečanjih s pomembnimi kupci in tako naprej. Kupili smo nove poslovne prostore, nič ekstravagantnega sicer, in si ustvarili prijetno delovno okolje. Uredili smo moderno skladišče, ki nam je prineslo veliko prednosti pred konkurenco, saj smo skoraj vso prodajno ponudbo imeli na zalogi. Celotno poslovanje smo podprli z nekoliko starejšo, a učinkovito računalniško podporo in zaposlene dodatno izobraževali, da so se vsi naučili in zadnjih osem let uspešno uporabljajo izbrano programsko rešitev. Partnerji oziroma kupci so z našimi izdelki in storitvami zadovoljni. V zadnjih petih letih smo izgubili le dva večja uporabnika in kupca, pridobili pa šest novih. Z vsemi ključnimi kupci smo razvili osebne odnose. Posel je neprestano rasel in v 15 letih poslovanja nam je uspelo prodajo povečati za 30-krat. Začeli smo z šestimi zaposlenimi danes pa nas je 33. Imamo razmeroma mlado ekipo. Povprečna starost zaposlenih je pod 30 let. Vsi, razen skladiščnika in dveh manipulantov in kurirja imajo vsaj srednješolsko izobrazbo. Imamo tudi dva zaposlena s fakultetno izobrazbo. Vodili smo zelo transparentno in do delavcev pošteno politiko nagrajevanja. S plačami smo danes na ravni povprečja panoge. Je pa res, da tisti najuspešnejši pri nas zaslužijo tudi do 50 ostotokov več kot pri neposredni konkurenci. Zaposleni so z delovnimi pogoji, vodenjem in plačno politiko zadovoljni in motivirano delajo. Absentizma ne poznamo, zaposleni ne prihajajo na delo le v primeru resnih obolenj oziroma neodložljivih osebnih zadev. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|