Vedno je pravi čas za analizo

Avtor: Cvetka Peršak | Objava: 09.05.2011

Za finančno analizo svojega ali drugega podjetja potrebujete kar nekaj znanja. Za začetek se posvetite nekaj ključnim kazalnikom.


(Big Stock Photo)

Zopet je mimo čas oddaj letnih poročil. V računovodstvih si lahko za hip oddahnejo, drugače pa je v (računovodskih) analitskih službah, če jih podjetja imajo, in pri analitikih, pa ne glede na to, ali gre za posebne strokovnjake s tega področja ali kar podjetnike oziroma poslovodje, ki iz svojih in tujih računovodskih izkazov pridobivajo določene informacije. Pri tem se morajo določenih znanj priučiti ne glede na stopnjo in smer njihove izobrazbe. Da bodo podatki, ki so na voljo, prave informacije, pa je potrebno kar široko znanje in daljše izkušnje.
 
Na trgu je precej ponudbe analiziranja računovodskih izkazov, vendar so mnogi izdelki slabi in celo podjetjem ali podjetnikom škodljivi. Problem je v interpretaciji podatkov in izračunov, pri čemer delajo napake celo strokovnjaki. Mnogokrat gre za napačno prevedeno tujo literaturo, drugič pa gre za neupoštevanje vrste med seboj povezanih in soodvisnih elementov, različnih časovnih opredelitev, teoretičnih »stereotipov« in drugega.
 
Analiziranje oziroma interpretiranje analiz je zato precej naporno strokovno delo, predvsem pa odgovorno, saj služi poslovnemu odločanju. Odločitve na napačnih temeljih pa so seveda tudi napačne in lahko ogrozijo poslovanje ali celo obstoj podjetja. Toda tveganje ne sme biti razlog, da se analiziranja ne lotimo, pomembno je samo, da tudi tukaj pristopimo s pravo mero dvoma v pravilnost in da morda slišimo še »drugo mnenje«.
 
Zdaj je pravi čas za analiziranje podatkov, ker so najbolj sveži, vendar je pravi čas za analiziranje vedno, ko želimo priti do informacij iz računovodskih podatkov, zlasti še za primerjavo med konkurenčnimi podjetji in lastnim podjetjem.
 
Analiziranje je pravzaprav faza v procesu planiranja – prva faza, s katero je postavljena »diagnoza« podjetja, ki pokaže slabosti in prednosti podjetja, analiza okolja pa mora odkriti priložnosti in nevarnosti, ki jih skriva okolje na poti razvoja podjetja. Zato je analiziranje ključno za pravilne odločitve o prihodnji poti podjetja. Analiziranje je proces, pri katerem je treba najprej opredeliti cilj, torej kaj želimo izvedeti in kdo to želi ter zakaj potrebuje ta podatek oziroma informacijo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *