V znamenju »pameti«

Avtor: Esad Jakupović | Objava: 09.10.2014

V Berlinu je potekal že 55. sejem IFA, na katerem so bili med tisočimi novostmi v ospredju pametni telefoni, pametni televizorji, pametne ure, pametne kamere, pametni hladilniki in celo pametni dom, pa še marsikatera naprava, ki se je tudi ponašala s »pametjo«.


Na pametne naprave smo že dobro navajeni, predvsem zahvaljujoč samemu računalniku, ki je, mar ne, precej »pameten«. Med »pametne« stvari pa lahko dodamo tudi številne aplikacije, rešitve in storitve. Zato poimenovanje vse več stvari za pametne niti ne preseneča, saj je cilj predvsem marketinški, pred takšnimi stvarmi pa je treba ohraniti mirno svojo lastno pamet. Če pa se ne oziramo preveč na »pamet« novih naprav, kaj je še zaznamovalo IFA 2014? Predvsem več razstavnega prostora, ki je že dolgo ključni problem organizatorjev tega sejma, podjetij Messe Berlin in gfu (nemško Združenje za uporabniško in komunikacijsko elektroniko).


Otvoritev novozgrajene dvorane CityCube v bližini južnega vhoda na sejmišče je prinesla nove 3 odstotke prostora in ga je bilo tako za letošnji sejem skupaj 149.500 kvadratnih metrov. S tem je bilo omogočeno tudi povečanje števila razstavljavcev za okrog 2,5 odstotka, na 1538, še bolj pomembna pa je bila priložnost za prerazporejanje nekaterih tradicionalnih razstavljavcev. Močni in na sejmu zelo prisotni Samsung je končno dobil možnost za združitev vseh svojih delov, prej razmetanih po sejmišču, na eno samo mesto. Sony je zasedel njegovo izpraznjeno glavno mesto, na ostale sejemske dele obeh podjetij pa so se namestili drugi razstavljavci.


Nove prostorske zmogljivosti so se v korist sejma dobro ujele z izboljšanjem položaja tako uporabniške elektronike kot tudi industrije hišnih aparatov. Po oceni analitskega podjetja GfK je namreč sektor uporabniške elektronike po lanskemu upadu v prvi polovici leta 2014 zabeležil rast za 1,9 odstotka, sektor gospodinjskih aparatov pa v segmentu velikih aparatov za 3,8 odstotka in v segmentu malih električnih aparatov za 0,3 odstotka. V šestih dneh trajanja sejma je bilo po oceni organizatorjev sklenjenih kakšnih 6 odstotkov poslov več kot lani, v vrednosti 4,25 milijarde evrov.


Na sejmu so prevladovale novosti s področja omrežnih, mobilnih, računalniških nosljivih tehnologij ter posebej s področja izboljšanja slike in zvoka digitalnih televizijskih oziroma hi-fi sistemov. V osredju so bile tudi novosti na področju velikih in malih gospodinjskih aparatov s poudarkom na raznovrstnosti, učinkovitosti, oblikovanju in »pametnih« funkcionalnostih.



Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *