V osredju pisarne naj bo IT

Avtor: Esad Jakupović | Objava: 06.12.2010

Tudi najmanjše pisarne, ki jih ustanovijo samostojni podjetniki – lahko tudi doma, ali majhne skupine zaposlenih za svoje delovanje potrebujejo računalnik ter nekaj strojne in programske opreme, kar si v večini primerov lahko uredijo tudi sami.


Klasična mini pisarna IT: za zagon poslovanja zadošča le malo prostora, osnovna računalniška oprema in širokopasovni priključek v internet.

Pred dvema desetletjema je nekdo, da bi začel delati kot samostojni podjetnik, potreboval nekaj denarja, prostor za pisarno, nekaj pohištva, telefon, pisalni stroj in računalo. Tudi danes potrebuje malo denarja, prostor za pisarno, nekaj pohištva in telefon, preostala oprema pa je postala bolj kompleksna. Vanjo sodijo predvsem računalnik (za knjigovodstvo, informiranje in drugo), tiskalnik, optični bralnik, fotokopirni stroj in morda faks naprava (za tiskanje in pošiljanje računov, pošiljanje informacij in druge potrebe), pa še priključek v internet, po možnosti širokopasovni. Podobno velja tudi za najmanjša podjetja z le nekaj zaposlenimi.  

Prenosnik za pisarno 

Klasična podjetja, od majhnih do velikih, zagotovo uporabljajo več računalnikov, posebne aplikacije in omrežja, za kar običajno potrebujejo lastne informatike ali jih angažirajo kot zunanje izvajalce, ki skrbijo tudi za vzdrževanje. Samostojni podjetniki in mikropodjetja z le nekaj zaposlenimi lahko informacijsko poskrbijo sami za vse. Pri tem jim pomaga dejstvo, da številni proizvajalci razvijajo produkte, namenjene malim in domačim pisarnam (angl. small office, home office – SOHO). Med takšnimi izdelki so »domači« namizni računalniki z lepšim oblikovanjem, večopravilne naprave, ki združujejo več naprav – tiskalnik, optični bralnik, fotokopirni stroj in faks, pa tudi komunikacijski produkti SOHO za dostop do interneta in omrežij. 
 
Za malo pisarno je bolj primerno kupiti prenosni računalnik kakor namizni, čeprav je morda za tretjino dražji od namiznega. Prenosniki so kljub temu še zmeraj sorazmerno poceni, imajo pa vrsto prednosti v primerjavi z namiznimi računalniki: potrebujejo manj prostora, porabijo manj energije, tišji so in lepši, pa še mobilni so in se lahko uporabljajo kjerkoli zunaj pisarne. S prenosnikom gre lahko podjetnik do strank, da bi jim predstavil svojo ponudbo, lahko dela, ko je na poti ali na dopustu. In končno, dobre prenosnike je mogoče kupiti celo v splošnih trgovinah, na 12 obrokov in brez obresti. Za prenosnik se priporoča nekoliko hitrejši procesor, dovolj pomnilnika za delo z več aplikacijami in dovolj velik disk, za grafična dela pa vse to, le nekoliko boljše oziroma večje in predvsem z boljšim grafičnim procesorjem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *