|
|
V inovativni atmosferiBrez izboljšav svojih produktov smo obsojeni na stagniranje, ki vodi v propad podjetja. Vsi podjetniki smo vedno ZA, ko je govor o spodbujanju izboljšav. Toda na poti od načelne podpore do inovativne atmosfere v podjetju je velikokrat preveč ovir. Ponavadi to niso ovire, ki bi jih podjetnikom nastavila država, ampak si jih nastavijo sami.
Tole sem slišal že ničkolikokrat: »Vem, da se moramo spreminjati skupaj s trendi in strankami, a kje naj najdem pravega človeka, ki bo nekaj naredil iz tega projekta? Svojih ljudi ne morem in ne morem pripraviti do tega, da bi mislili z lastno glavo, da bi se poistovetili z mojimi cilji – kaj naj jim dam?« Pomanjkanje svežih idej, apatičnost, razmišljanje v slogu »tega se ne da narediti«, »saj deluje in ljudje kupujejo« ... so problemi, s katerim se ukvarja vsak podjetnik. In ti problemi dokazujejo, da v njihovem podjetju obstajajo šablone, po katerih komunicirajo s kupci, in šablone, s katerimi izdelujejo in distribuirajo svoje izdelke. Da prevladuje prepričanje: Če so zadeve v redu, ni treba popravljati ali izboljševati nečesa, kar deluje. Za spodbujanje izboljšav je predvsem odgovoren podjetnik sam. Če ne razmišlja kreativno in neprestano ne išče novih poti, mu zvesto sledijo tudi zaposleni. Kaj bi naredili, če bi vaši delavci dnevno porabili uro in pol časa na delovnem mestu za svoje osebne projekte? Bi jih odpustili? Bi najprej tiho »penili«, ko bi vam prekipelo, pa bi z njimi »razčistili«? Bi jim razložili, kaj pomeni odgovornost do skupnih ciljev? Kaj pa če bi se raje vprašali, kako izkoristiti njihovo enoinpolurno miselno odsotnost sebi in podjetju v prid? Zaposleni pri Googlu, ki je v softverski branži eno najbolj inovativnih podjetij, lahko vsak dan dvajset odstotkov svojega delovnega časa posvetijo projektom, ki niso povezani z njihovim službenimi projekti. Uro in pol vsak dan preživijo na »paši«. Seveda pa vsi razumejo, da so njihovi osebni projekti tudi potencialni bazen za nove ideje in projekte v okviru podjetja. V kakšni atmosferi pa dihate v vašem podjetju? |
|