Ustvarjanje vrednosti za stranko

Avtor: Matjaž Krč | Objava: 09.11.2009

Res vrhunska inovacija nastane samo, če se podjetnik z enako vnemo kot tehnični izboljšavi izdelka posveti koristim, ki jih bo novost prinesla kupcem.



Podjetnike z novimi idejami je vedno tako lepo poslušati. Polni so energije in entuziazma. S takim veseljem razlagajo svoje ideje. Lahko tudi ure in nič jih ne more ustaviti. Skoraj nič. Sam uporabljam kot lakmusov papir samo eno vprašanje – za začetek: Kaj je vaša konkurenčna prednost? In skoraj neverjetno je, da jih večina pri tem omaga. Kar je zelo škoda, saj so porabili dneve, tedne, mesece in leta, da so razvili svojo idejo. Z vidika časa manjka samo pika na i. Ta članek bo govoril o veščini, za katero je v Sloveniji še zelo veliko prostora za rast – o veščini dojemanja potreb kupca in s tem ustvarjanju vrednosti.
 
Dobra inovacija zahteva tim …
 
Dobre inovacije zelo težko nastanejo, kadar za njimi ne stoji tim. Če se z inovacijo ukvarja samo en človek, je zelo verjetno, da ga bo preveč zaneslo na tehnično področje. Ukvarjal se bo s tistim, kar pozna in ga zanima. V timu mora biti vsaj še en človek, ki bo skrbel za prodajni del. Ki bo na zadeve gledal s prodajne plati. In predvsem na začetku s strateške plati. In poudarjam, da je veliko bolje, če se razvojni tim oblikuje iz več ljudi. Procter & Gamble je podjetje, ki izstopa po inovativnosti v svetovnem merilu. Imajo 7500 zaposlenih v razvoju. V P&G pravijo, da obstaja še 1,5 milijona znanstvenikov, ki delujejo na področjih, ki zanimajo to podjetje. Podjetje tako dobi 35 odstotkov vseh inovacij od zunaj, s ciljem, da bo tega v nekaj letih kar polovico.
 
Podjetja, ki želijo narediti resničen preboj, se morajo oblikovati v razvojne time, ki so sestavljeni iz notranjih in zunanjih strokovnjakov. Tukaj pridejo prav slovenskim podjetjem tudi javni razpisi za sofinanciranje razvojnih projektov, ki pokrijejo razvojne stroške, v takem primeru tudi do 50 odstotkov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *