|
|||
Uspel z luksuzom po diskontnih cenahKo je Francoz Jacques Antoine Granjon opazil, da tudi prestižnim modnim blagovnim znamkam v skladiščih ostaja na kupe neprodanega blaga, je prepoznal svojo poslovno nišo. Prek spleta proda za 700 milijonov evrov tovrstnega blaga.
Veliki prostori nekdanje tiskarne časopisa Le Monde na obrobju Pariza, ki so glavni štab Granjonovega podjetja Vente-Privee (Zasebna prodaja), so nebesa za ljubitelje modnih blagovnih znamk. Ko se sprehodiš skozi velike hale nekdanje tiskarne, dobiš občutek, da si v ogromni umetniški galeriji. Na vsakem koraku je opaziti raznovrstne skulpture pop arta, ki ga lastnik največjega evropskega podjetja za spletno prodajo obožuje. »Od dvaindvajsetega leta zbiram in kupujem umetnine in srečen sem, da imam zdaj veliko prostora in velikih zidov, kjer lahko vse to postavim in obesim. Zakaj bi umetnine visele po muzejih, ko jih tu lahko občudujejo ljudje, ki delajo pri meni? To jim vsekakor vzbuja lepe občutke, če pa se počutijo dobro, gotovo tudi bolje delajo,« se zadovoljno smeji 49-letni Jacques-Antoine Granjon, ustanovitelj Vente-Privee, evropskega pionirja spletne 'zasebne' prodaje. Zasebne? Ta spletni nakupovalni ekskluzivni klub nekako izgubi vsebinski pomen pojmovanja ekskluzivnosti, saj je vanj včlanjenih že več kakor enajst milijonov kupcev. Do nedavnega si se v klub lahko vpisal le, če te je vanj povabil stari član, zdaj se lahko – očitno v imenu čim večjega zaslužka – prijavi že vsakdo.
Poceni dragocenosti
Oseminštirideset ur pred veliko razprodajo član kluba v svoj spletni predal dobi povabilo za nakup, urnik in katalog tokratnih predmetov za prodajo. Ob določenem dnevu se ob šesti uri zjutraj odpre spletna povezava, na kateri je mogoče kupiti izbrani izdelek. Razprodaja artiklov, ki so bili v trgovinah v visokem cenovnem razredu navadnim ljudem večinoma nedostopni, velja omejen čas, navadno od dva do štiri dni. Dnevno na vente-privee.com kupci naklikajo tudi do osemdeset tisoč naročil.
Granjonov poslovni model je preprost. Prodaja tisto, kar je neprodano ostajalo v skladiščih proizvajalcev luksuznih blagovnih znamk. Včasih ima na zalogi omejeno število z diamanti okrašenih ur, drugič oblačila znanih oblikovalcev ali nekaj luksuznih avtomobilov, morda kolekcijo kozmetičnih izdelkov. Za od petdeset do sedemdeset odstotkov nižjo ceno, kot je veljala v trgovinah, lahko dobite unikaten nakit De Beer, uro Cartier (ne zadnjega modela, seveda), oblačila najuglednejših modnih znamk, opremo za dom, igrače, kakovostno športno opremo priznanih proizvajalcev, tehnične izdelke, in celo vrhunsko vino. Jacques-Antoine Granjon blago naroča neposredno pri proizvajalcih ter tako zagotavlja, da so izdelki pristni in brez napak.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|