|
|
Uspešen radijski oglasUspešen oglas mora ljudem ostati v spominu, zato naj izpolnjuje določena merila.Ker je radio živ medij, ki ljudem hitro pride v uho, še hitreje pa na slišano pozabijo, je pozorna priprava radijskega oglasa eden ključnih elementov za uspeh. Pripravo delimo na dva dela: na pripravo besedila ter na snemanje in produkcijo. Pri pisanju besedila ali scenarija sledite osmim osnovnim pravilom: Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. 1. Prenesite ugodnost ponudbe na poslušalca.
Recimo, namesto »Ob nakupu novega vozila v maju vam priznamo petodstotni popust« je bolje uporabiti stavek: »Vaše novo vozilo je cenejše za dodatnih pet odstotkov le v maju.« 2. Uporabljajte sredstva za pritegnitev pozornosti. Vzkliki, zvočni efekti siren, eksplozij in podobnega, primerna glasba in nenavadni glasovi vzbudijo zanimanje. 3. Besedilo naj bo jasno in kratko, s preprostimi in kratkimi besedami.4. Govorite svojim strankam. Gotovo veste, komu želite prodajati. Sporočilo naj bo naslovljeno neposredno nanje. 5. Prodajo začnite takoj in to ponovite. Uporabite ves čas, ki ga imate na voljo, da svoje stranke prepričate o svoji ponudbi ter jim vtisnete v spomin, kdo in kje ste. 6. Poslušalcu vzbudite domišljijo. Radio ne prenaša slike. Poslušalcu vzbudite domišljijo z zvokom in besedilom, da bo že po nekaj sekundah »sedel za volanom avtomobila«, ki ga prodajate. 7. Uporabite nekaj pozitivnih besed, ki sprožijo akcijo. »Zdaj, danes ...« - radio je najaktivnejši in najaktualnejši medij. Izkoristite to. 8. Posebej pazite na svoje ime in lokacijo. Kot pomoč uporabljajte znamenite predele, ki niso vaša konkurenca, denimo: avtopralnica ob najnovejšem Mercatorjevem centru. Kako naj ocenimo dolžino oglasa? Pri štetju besed upoštevamo vse besede, daljše od enega znaka, pri številkah pa vsako števko posebej. Optimalna dolžina oglasa se spreminja z različnimi tipi oglasov - glasbeni imajo manj besed, dialogi jih imajo lahko več -, vendar jasno prebrano sporočilo okvirno ustreza naslednjim merilom: Maksimalno število besed: Dolžina oglasa: 20 10 sekund 40 20 sekund 65 30 sekund Produkcija (snemanje) oglasa Ko imate sestavljeno besedilo, je oglas seveda treba posneti. Izberite produkcijsko hišo ali studio, ki mu snemanje oglasnih sporočil ni postranski zaslužek. Postavite določila o končni ceni oglasa, lastništvu oglasa in časovnem obdobju trajanja, uporabi avtorske glasbe in odgovornosti do tretjih oseb, če bi prišlo do avtorskih tožb. Radijske postaje, ki za »simbolične« cene snemajo oglase, so neprimerne iz več razlogov: - glasovi v oglasu so isti kot v radijskem etru, kar zmanjšuje razpoznavnost oglasa; - glasbene podlage in zvočni efekti so velikokrat brez urejenih avtorskih pravic; - premalo imajo profesionalnih producentov in tekstopiscev ali scenaristov; - pri predvajanju na več postajah, arhiviranju, distribuciji in podobnem lahko nastopijo težave. Pri naročilu produkcije pripravite besedilo v velikosti pisave 14 (pt) z vidno pisavo, najbolje Arial ali Tahoma. Označite tudi morebitne posebne naglase ter ostale opombe. Pozanimajte se, kakšna glasba je na voljo, pojasnite želene uporabljene efekte in podobno. Dogovorite se o dostavnem formatu: posnetek, mp3 ... Velikokrat je smiselno naročiti tudi verzijo, ki jo lahko uporabite za dosnemavanje aktualnih informacij. Tako boste imeli prepoznaven reklamni oglas, ki mu boste po potrebi dodajali aktualne informacije o novih pošiljkah blaga, znižanjih in razprodajah, posebnih ponudbah in podobno. Uspešen oglas mora ljudem ostati v spominu, zato naj izpolnjuje naslednja merila: 1. Ali oglas vzbudi poslušalčevo pozornost in domišljijo? 2. Ste v oglasu osredotočeni na prodajo? 3. Ali oglas hitro, že na začetku, poudari ugodnost ponudbe ter predstavi blagovno znamko, nato pa to ponovi? 4. Je v oglasu prisoten humor? 5. ALi vsebuje »čustveni naboj«, nekaj, kar se vsakomur vtisne v spomin? 6. Ali glasba in zvočni efekti podajajo sporočilo in usmerjajo pozornost na vaš prodajni izdelek? Resnično dober oglas bo zadovoljil vsa merila, uspešni oglasi pa morajo zadovoljiti vsaj štiri od naštetih. |
|