|
|||
Tudi majhna podjetja računajo svoje izpusteZa zdaj se je le malo slovenskih podjetij odločilo za izračun ogljičnega odtisa. Med prvimi je bila tiskarna Medium.
Ogljični odtis postaja za podjetja vse pomembnejši, saj nekatera podjetja na primer od svojih dobaviteljev že zahtevajo, da imajo za svoje izdelke izračunan odtis, in včasih tudi, da za izpuste CO2, ki so jih ustvarili, poskrbijo za ogljično izravnavo. To običajno pomeni, da denar namenijo za projekte zmanjševanja izpustov, ki potekajo v državah v razvoju. »Ogljični odtis tako postaja konkurenčna prednost za podjetja, s prakso pa se je uveljavil tudi minimalni standard, ki vključuje neposredne izpuste in izpuste zaradi porabe elektrike,« pravi Gregor Pečnik, analitik pri britanskem podjetju Best Foot Forward, enem vodilnih podjetij na področju izračunavanja ogljičnega in okoljskega odtisa.
Tako v Veliki Britaniji na primer že več kakor 3000 podjetij poroča o svojih izpustih in strategijah za njihovo zniževanje, med njimi so Cadbury, PepsiCo in Walmart, čez 20 organizacij pa je prostovoljno certificiralo odtis svojih izdelkov. Številne organizacije so že dolžne poročati o svojem ogljičnem odtisu, zakonodaja pa med drugim predvideva, da bodo po letu 2012 k poročanju o ogljičnem odtisu zavezana tudi mala in srednja podjetja.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|