|
|||
Tudi internet nas pelje v EvropoNagovor ob podelitvi priznanj »e-podjetnik«Poznam podjetnika, ki je star nekaj čez 50 let. Vodi majhno, družinsko podjetje, ki prodaja pohištvo. Njegova spletna stran mu že dve leti prinaša največ novih prodajnih kontaktov med vsemi marketinškimi sredstvi, ki jih uporablja. Učinkovitejša je od prodajnih pisem, telemarketinga, oglaševanja in drugih metod za pridobivanje kupcev.
Pred tremi ali štirimi leti je ta podjetnik že imel spletno stran. Bila je sicer precej drugačna od strani, ki jo ima zdaj. Če bi ga takrat vprašali, kako je zadovoljen z njenim učinkom, bi vam povedal veliko grdih reči o internetu: „Internet ne deluje”, „Spletna stran je bil le stran vržen denar”, „Samo stroški, koristi pa nobene”. Od kod izhaja takšna velika sprememba samo v nekaj letih? Kako je možen takšen preobrat? Podjetnik se ni spremenil. Njegov prodajni program se ni bistveno spremenil. Njegovi kupci se niso spremenili. Nekaj pa se je spremenilo. Spremenil se je njegov pogled na to, kaj je internet. Naredimo kratek časovni skok v preteklost in se spomnimo, kako so v zgodnjih letih interneta ta medij praktično vsi kovali v zvezde. Vlagaj na internet! Odpri podjetje na internetu. Internet je bila obljubljena dežela. Vsak je hotel vsaj eno zlato zrno iz tega ogromnega rudnika. Potem je sledil pok prenapihnjenega balona. Kar naenkrat so začela internetna podjetja propadati v trumah. Slabi poslovni modeli. Megalomanski vložki v oglaševanje. Pretirano razkošje. In internet je postal predmet javnega posmeha. V zadnjih nekaj letih so se stvari umirile in internet je pristal na mestu, ki mu pripada. Postavili smo ga na realna tla. Podjetja so ugotovila, da je internet le še eno orodje, ki ga lahko uporabijo za pridobivanje strank, komunikacijo z različnimi javnostmi, grajenje odnosov s strankami, tehnično podporo prodaji, za iskanje kadrov in še bi lahko našteval. In to je bila tista sprememba v razmišljanju, ki jo je naredil moj znanec, podjetnik. Najprej je sam pri sebi razčistil pojme o tem, kaj je internet in kako mu lahko pomaga pri marketingu in prodaji. In ga izkoristil. V preteklih letih je v Sloveniji mnogo podjetnikov začelo delati prve korake na internetu. Velika večina jih je padla. Tudi moj znanec je prvič padel. Naredil je napako. Imel je slab pristop. Kot otroci, ko se učijo hoditi. Ne uspe mu že prvič. Otrok bo padel stokrat, dvestokrat, da se nauči hoditi. Toda ko se bo naučil, ne bo več nikoli hotel iti nazaj in se plaziti po tleh. Pred nekaj tedni sem prebral zanimivo statistiko. Po raziskavi Eurostat ima dostop do interneta 81 % podjetij v Evropski uniji, v Sloveniji pa po RISu prek 93% (podatek za 2002). Vendar ima v Evropski uniji svojo spletno stran 67% podjetij, v Sloveniji pa le 38% podjetij. Čas je torej, da se v Sloveniji več podjetnikov nauči hoditi, teči in zmagovati na internetu. Verjamem, da imamo dovolj domačega znanja in izkušenj, da to omogočimo. Robert Rolih ------------------ Podpis pod sliko: Robert Rolih je član Podjetnikove strokovne žirije, ki je letos prvič razdelila priznanja »e-podjetnik« štirim najboljšim podjetniškim nastopom na internetu. |
|