|
|
Tržna igra »škarje, kamen, papir«K razumevanju razvojne in konkurenčne stopnje vašega podjetja lahko pripomore prispodoba z igro »škarje, kamen, papir«. Kaj ste in kam greste?Podjetja na trgu gredo skozi različne razvoje stopnje in stopnje rasti. Razvoj spreminja njihovo poslovanje ter obravnavanje trga in tržnih priložnosti. Vsako podjetje, ki je že dalj časa na trgu in ima željo po napredovanju, se v določenem trenutku (ali več trenutkih) znajde na točki, ko se sreča z vprašanjem, kaj zdaj, kam peljati podjetje, blagovno znamko. Bi bilo smiselno uvesti nove izdelke, nove blagovne znamke? Kako in kdaj prenoviti blagovno znamko, ko se premika skozi različne stopnje rasti in konkurenčnega kroga?
Verjetno ste že veliko slišali o osredinjenosti oziroma osredotočenosti, ki ji mora podjetje posvečati največjo pozornost, če želi uspešno izvajati svoje poslovne cilje. Skratka, če izdelujete tipkovnice, izdelujte tipkovnice. Ne razmišljajte, da bi izdelovali še čevlje. Pogosto se vprašamo, kako je mogoče, da na trgu prav lepo uspevajo tudi podjetja, ki niso preveč usmerjena samo na en izdelek. Z drugimi besedami, pravi Marty Neumeier, avtor knjige ZAG (predstavljena v prejšnji številki), kako lahko pojasnimo uspeh podjetij, kot sta na primer Virgin ali General Electrics, ki pod svojim imenom tržita vse, od električnih central do plastike, od zavarovanj do zabave? Ali na primer Mitsubishi, ki daje svoje ime na več kot 23 tisoč ponudb od avtomobilov do vesoljskih naprav, od tekstila do tobaka, od bank do zelenjave. Kako je mogoče, da so kljub temu uspešna in imajo veliko rast ter velike dobičke?
Dejstvo je, da podjetja z različnimi stopnjami osredotočenosti lahko sobivajo na trgu. Skrivnost lahko pojasnimo s konkurenčnim krogom, ki se odvija na trgu, pravi Neumeier. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|