|
|
Trženjske raziskave in spletno anketiranje 2.0Kako se znajdete na svetovnem spletu? Ali veliko komunicirate prek spleta? Tudi kupujete? Imate celo svoj blog? Če se še niste priklopili na splet 2.0, že zamujate, ker nas je večina že priklopljenih. Nekateri tudi na področju trženjskih raziskav.Glavna igralca, ki ju boste v nadaljevanju spoznali, sta g. Černe in g. Novak in najbrž vam ne bo težko ugotoviti, v kateri svet sodita.
G. Černe je bolj konservativen podjetnik starega kova, kakršen je na primer mojster mehanik v filmu Petelinji zajtrk ali pa kakršni so lastniki kakih gostiln ali bistrojev iz realsocialističnega obdobja. Sicer uporablja elektronsko pošto in ima svojo spletno stran, vendar gre le za statično spletno vizitko, ki mu jo je naredil znanec in se že sedem let ni spremenila.
G. Novak je njegovo čisto nasprotje: sicer se rad druži s poslovnimi partnerji na sejmih in drugih dogodkih, vendar je v stiku z njimi tudi prek Twitterja, Facebooka, LinkedIna ... Ima celo svoj blog, na katerega – poleg osebnih vtisov – opiše tudi kakšno izkušnjo iz poslovnega sveta. Zelo rad sodeluje tudi na spletnih forumih. Svojo spletno stran, ki so mu jo sicer drugi postavili, lahko popolnoma sam ureja, zato vsakodnevno in vsakotedensko nanjo dodaja aktualno vsebino.
Intuicija, raziskave ali oboje?
Černe se pri poslu zanaša na svojo dobro intuicijo. Ta intuicija mu je zadnjih 30 let prinesla zadosten obseg posla. Svojo intuicijo razvija že dolgo, tako da se s svojimi strankami in kupci veliko druži na kosilih in večerjah, se z njimi pogovarja in sklepa posle. Občasno rad obišče tudi konkurenco, da preveri, kako oni poslujejo. Na ta način se seznanja z novostmi, ki jih včasih tudi sam vpelje, ko opazi, da odhaja preveč strank h konkurenci.
Novak pa poleg intuicije pri poslovanju in sprejemanju poslovnih odločitev upošteva tudi rezultate kakšne trženjske raziskave ali poglobljene analize internih podatkov. Na ta način vedno dobi prave informacije, ki jih potrebuje za sprejemanje odločitev. Z ugotovitvami iz teh raziskav dodatno potrdi ali ovrže, kar je zaznal že z intuicijo. Zaveda se namreč, da je strošek napačne odločitve bistveno večji od stroška raziskave, zato nikoli ne stavi izključno na intuicijo.
Černetu je zaradi splošne krize posel upadel, zato se je odločil, da bo redno objavljal oglas v časopisu z malimi oglasi, kjer ta oglas objavijo tudi na spletu. Novaku je povpraševanje zaradi splošne krize ravno tako nekoliko upadlo, vendar ga potencialni kupci še vedno kontaktirajo in prinašajo nov posel. Ker redno osvežuje svojo spletno stran in ker ima svoj blog, je posledično njegova stran na spletnih iskalnikih uvrščena zelo visoko, zaradi česar ga novi naročniki in kupci hitro najdejo. Hkrati pa je razvidno že z njegove spletne strani, iz njegovega bloga ter iz njegovega sodelovanja na forumih, da ima ogromno izkušenj in da je vreden zaupanja.
Tako Novak kot Černe se zaradi spremembe na trgu trudita racionalizirati in zmanjšati tudi svoje stroške poslovanja. Černe se celo sprašuje, ali bi lahko kakor koli prihranil tudi pri trženjskih raziskavah? Odpovedati se jim sicer ne želi, toda sprašuje se, kako priti do rezultatov raziskav stroškovno bolj ugodno? Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|