|
|||
Trženjska renesansaDo zdaj smo prodajali izdelke in storitve. Zdaj bomo prodajali vrednost.
Pred kratkim sem na Youtubu opazil vsaj dva posnetka, na katerih znameniti trženjski profesor Philip Kotler govori o novi mantri trženja, ki naj bi zamenjala dosedanji trženjski splet oziroma štiri P-je, ki so v trženju kraljevali v drugi polovici prejšnjega stoletja (izdelek, cena, kraj, promocija). Novi koncept je Kotler imenoval CCDVTP, kar pomeni Creating, Communicating and Delivering Value to a Target market at a Profit; ali če prevedemo: ustvarjanje, komuniciranje in razdeljevanje vrednosti ciljnemu trgu z namenom ustvarjanja dobička.
Pri tem je profesor »vrednost« označil kot središče univerzuma podjetja. Če bi hoteli na kratko povzeti ključno razliko med obema konceptoma, bi lahko rekli tako: do zdaj smo ustvarjali, komunicirali in razdeljevali svojemu ciljnemu trgu izdelke in storitve, od zdaj naprej pa bomo za iste kupce ustvarjali, komunicirali in razdeljevali vrednost. Vendar radikalni zasuk v trženjski znanosti in praksi – ki smo ga poimenovali trženjska renesansa – ne pomeni zgolj tega.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|