Trendi in vroči posli v letu 2010

Avtor: Nives Pahor | Objava: 07.01.2010



Kot kaže, bo tudi leto 2010 zanimivo leto. Odprtih ostaja veliko vprašanj zlasti glede krize, na katera bo treba najti odgovore, odprlo pa se bo tudi veliko novih. Kriza sicer prinaša številne težave, vendar ustvarja tudi nove podjetniške priložnosti, seveda, če ste sposobni podjetje upravljati v nestabilnih razmerah trga. Znana ameriška revija za podjetnike Entrepreneur navaja, da je več kot polovica podjetij z lestvice Fortune 500 (lestvica najboljših ameriških podjetij) nastala v času recesije ali zloma trgov.
 
Priložnosti je torej tudi v času krize dovolj. Zbrali smo nekaj zanimivih poročil o tržnih trendih v letu 2010 in izbrali nekaj po naši oceni najbolj zanimivih. Še zdaleč pa niso to vsi trendi, ki se napovedujejo za letošnje leto.
 
Vse fotografije: IstockPhoto, BigStockPhoto
Okolju prijazne energije
 
Čedalje večji je poudarek na zelenih virih energije. Tako Evropska unija kot tudi naša država s številnimi pobudami spodbujata ljudi k uporabi okolju prijaznejših energij, kar pomeni tudi številne spodbude za podjetja, ki vidijo na tem področju svojo priložnost za posel. Pri nas je eden tistih, ki ureja pobude za fizične osebe in podjetja, Eko sklad.
 
Varovanje okolja

Priložnosti na področju varovanja okolja je v letu 2010 še veliko. Trend je v izdelavi izdelkov in postopkov, ki so čedalje bolj usmerjeni v trajnostni razvoj, ne da bi to potrošniki sploh opazili.
 
Pisali smo že o podjetju, ki se je podalo v izdelavo plastenk za vodo s filtrom za večkratno uporabo. Na ta način želi prispevati k zmanjševanju porabe klasičnih plastenk z vodo, ki predstavljajo velik faktor onesnaževanja v razvitem svetu – in seveda pri tem zaslužiti.
 
Diskontne trgovine

Ljudje čedalje bolj pazijo na to, za kaj porabijo svoj denar. Potrošniki postajajo skoraj v vseh pogledih potrošnje preudarnejši in varčnejši. Precej bolj kakor včasih so pozorni na cene izdelkov in vse pogosteje zahajajo v diskontne prodajalne. Po zadnjih podatkih Trženjskega monitorja naj bi število Slovencev, ki pogosteje kupujejo v diskontnih prodajalnah, hitro naraščalo.  

Potrošniki čedalje več pozornosti posvečajo dejanski vrednosti izdelkov in ne zapravljajo vsevprek. Trg postaja zrelejši. Potrošniki ne dopuščajo več, da bi jih obravnavali kot neobveščene in neizkušene kupce, ki jih je preprosto zapeljati. Dejstvo je, da danes razpolagajo z več informacijami kakor kdajkoli prej, zato ne prenesejo, da bi jih kdo podcenjeval. Kar lahko pomeni, da so visokocenovne prodajalne »out«, diskontne pa so »in«.

Izdelki in storitve za domače živali

Trg malih živali že nekaj let ponuja priložnosti za številne nove posle in kot kaže, bo tudi v prihodnje tako. Gospodarska recesija je lahko uničila proizvodni in finančni sektor, trga domačih živali pa se praktično ni dotaknila. Raziskave kažejo, da lastniki hišnih ljubljenčkov lahko varčujejo pri sebi, nikakor pa se ne odločijo za varčevalne ukrepe, ko gre za domače ljubljenčke. V ZDA naj bi v kriznem letu 2009 za hišne ljubljenčke zapravili okoli 45 milijard dolarjev, kar je dve milijardi več kakor leto poprej.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *