|
|||
Transformacija idej, inovacij in konceptov v produkte, storitve in blagovne znamkeKo sta Miha Klinar in Matevž Medja pred 13 leti ustanovila Gigodesign, je bil njun namen uvedba višjih standardov načrtovalskih projektov s področja grafičnega in industrijskega oblikovanja. »Če smo malo neskromni, smo naredili trg za dizajn,« pravi danes Medja.
A je bila ideja tarča posmeha kolegov, ker sta se odločila za dizajnerski studio in ne za oglaševalsko agencijo, »ker se dizajn, to vedo vsi, dela v oglaševalskih agencijah,« se spominja Matevž Medja. Vseeno sta ubrala svoj pristop. Oblikovanje razumeta v izvornem angleškem pomenu besede to design - torej načrtovati. Ena osnovnih definicij dizajna je, da transformira ideje, inovacije in koncepte v produkte, storitve in blagovne znamke. Ali z besedami Steva Jobsa: dizajn ni, kako so stvari videti, ampak kako delajo. Zato svojo vlogo v Gigodesignu (Gigo je akronim za frazo »garbage in, garbage out«, neformalno pravilo, ki pomeni, da je integriteta končnega rezultata odvisna od integritete vhodnih elementov) razumejo v okviru procesa razvoja novega produkta z vsem, kar potrebuje, od komunikacije do blagovne znamke.
Naš motiv je podpreti lokalna podjetja z dizajnom in jim omogočiti, da delajo bolje. Naš kriterij ni ustrezati naročniku, ampak delati dobre projekte, pojasni Miha Klinar. Dober dizajn sicer dela naročnik, pogosto v šali pravijo v Gigodesignu. »Mi delamo to, kar naročnik potrebuje, z ustvarjanjem pogojev za inovativnost in realizacijo ambicioznih projektov,« pravi Klinar. Od tega, da se ne strinjamo vedno z naročnikom, ima na daljši rok največ prav slednji, dodajata. »Pomembno je, da se dizajn vedno bolj prepoznava kot strateško pomembna funkcija v podjetjih. Kot je značilno, se bolj radikalno tega lotevajo v majhnih podjetjih kot v velikih,« pravi Medja. V manjših podjetjih je namreč samoumevno, da potrebujejo dizajn in jih ni treba v to šele prepričevati, kot je to pri nekaterih večjih naročnikih.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|