|
|
Telefon naš vsakdanjiSte kdaj pomislili, da tudi telefoniranje ustvarja podobo o vas oziroma vašem podjetju. Zato ne bo odveč, če si malce osvežimo pravila telefonskega bontona.Ring, ring, zvoni v ušesu. Čez nekaj dolgih sekund, ko že skoraj odložiš slušalko, zasliši: »Prosim?« ali pa še boljše »Halo?« »Hm, oprostite, ali sem dobil podjetje to-in-to?« »Ste, koga pa želite?« Zabeležiš en minus v telefonskem bontonu in poizveduješ naprej: »Tukaj ta-in-ta, prosil bi gospoda tega-in-tega.« Brez nadaljnjih pojasnil zaslišiš signal, da je telefon prevezan. Drugi minus. Zvoni, zvoni, zvoni, zvooniiiiiiii V tem trenutku imaš dve možnosti: prva, odložiti slušalko, poklicati znova (glej zgornji opis), in ko ti uspe vzpostaviti stik, z zadržano jezo spet prositi, da te prevežejo k iskani osebi. Če si dovolj hiter, ti bo, preden spet zaslišiš znani zvok v ušesu, še uspelo reči: »Ne vežite me tja kot prej, ker se nihče ne oglasi.« Druga možnost je, čakati nadaljnjih nekaj minut, dolgih kot večnost, da se centrala usmili in morda spet prevzame klic, da ponovno zahtevaš želenega sogovornika ali koga drugega. Ta možnost se ponavadi ne uresniči. Se vam zdi kaj znano? Telefon je za večino od nas najbolj vsakdanja reč na svetu. Bolj ali manj smo se tudi že vsi navadili na mobilne telefone. Pa to pomeni, da smo se tudi že naučili telefonirati? Če ste na vsa vprašanja odgovorili pritrdilno, je vaše poznavanje telefonskega bontona na zavidljivi ravni. Čestitamo! Če pa imate več kot dva nikalna odgovora, bi bilo dobro osvežiti znanje. Če ste poslovnež ali podjetnik, priporočamo kakšen tečaj o telefoniranju (niso namenjeni samo tajnicam) ali vsaj branje tega sestavka do konca. Telefoniranje daje sliko o vas Ali ste se kdaj vprašali, kakšno sliko o vašem podjetju dobijo vaši partnerji, sedanji ali bodoči kupci in sploh vsi, ki vas pokličejo po telefonu? Ali vam je vseeno, kako se vi in vaši sodelavci odzivate na klice, ali pa menite, da je to sestavni del imidža vašega podjetja? Ste morebiti kdaj celo že dobili namig ali celo neposredno opozorilo, da bi lahko pri vas izboljšali kulturo telefoniranja? Ali pa so vas pohvalili, kako prijazno telefonistko imate? Ne nazadnje, če o telefoniranju v zvezi z vašim podjetjem še niste razmišljali - kako se počutite, kadar se vam zgodi kaj podobnega, kot je opisano na začetku tega sestavka? In na drugi strani, kako je, kadar vam prijazna oseba na drugi strani z glasom, v katerem čutite smehljaj, pove, katero podjetje ste poklicali, vam prijazno zaželi dobro jutro, in ko poveste, koga želite, veselo zažgoli: »Trenutek, prosim, poiskala ga/jo bom.« Nato zaslišite v ušesu prijetno melodijo (skladno z dejavnostjo podjetja) in čez kakšen trenutek: »Samo še trenutek, prosim,« ali pa »Trenutno ni dosegljiv(a), lahko pomagam? Boste pustili sporočilo?« ali kaj podobnega. Na tem mestu se lahko odločite, ali boste članek brali naprej. Za vse tiste, ki jih stvar še vedno zanima - gremo lepo po vrsti. Kadar kličemo Vselej, ko zavrtimo številčnico (pravzaprav bi bilo bolje: ko odtipkamo številko), bodimo pripravljeni na vse različice:
Iz osebnih izkušenj vem, da se mi je bilo najtežje navaditi na to, da se vselej predstavim, ne glede na to, ali kličem zasebno ali službeno, ter ne glede na to, ali kličem znane ali neznane ljudi. Nekako mi je bilo tuje, da se predstavljam, kadar kličem na primer plinarno in želim informacijo v zvezi z obračunom porabe plina. Danes bi se počutila zelo neprijetno, če bi brez predstavitve zahtevala pojasnila ali informacije od kogar koli, zbode pa me tudi, kadar se klicani, še posebej na delovnem mestu, ne predstavi z imenom. |
|