|
||
Tako pogosta, pa tako slaba poslovna strategijaUpanje je zelo slaba poslovna strategija, sploh če samo upamo, ne da bi imeli za svoje upanje kakšno realno podlago.Tale zgodbica se dogaja v Sloveniji. Začelo se je pred nekaj leti. Direktor velike slovenske trgovske verige se je vozil v svojem avtu po Sloveniji. Povsod so bile samo njegove trgovine in nekaj manjših konkurenčnih. Tako je bilo več let. Potem pa je opazil, da so se začele po Sloveniji pojavljati še druge, večinoma manjše trgovine, na katerih je pisalo Hofer, Lidl, Eurospin. In vsako leto jih je bilo več. Praktično se direktor velikega trgovca ni mogel peljati nikamor več, ne da bi v 15 minutah naletel na vsaj en napis Hofer ali Lidl. Ampak direktor se je tolažil in upal: »Morda pa Slovenci ne bodo opazili teh drugih trgovin, morda sem jih opazil samo jaz.«
Kot zadetek na lotu brez srečke
Ni treba posebej razlagati, kako se zgodba konča. Z milijonsko izgubo. Direktor tega podjetja je pri vodenju podjetja uporabljal poslovno strategijo, ki ji z eno besedo rečemo »upanje«. Upanje je zelo slaba poslovna strategija, sploh če samo upamo, ne da bi imeli za svoje upanje kakšno realno podlago. Kot bi upali na zadetek na lotu, ne da bi kupili srečko.
Podjetniki, vključno z avtorjem tega prispevka, imamo neverjetno moč samoprevare. Če v nekaj res verjamemo, če si nekaj vtepemo v glavo, včasih ne opazimo realnosti. Moč samoprevare je včasih koristna, saj brez upanja in vere v nove izdelke, storitve, poslovne modele itn. svet ne bi bil takšen, kot je danes.
Seveda pa samo upanje ni dovolj. Predvsem si moramo podjetniki znati postaviti ogledalo in realno oceniti trenutni položaj. Tako kot pri šahu. Če se zavajamo in nerealno ocenimo položaj, ne bomo mogli sprejeti dobre poslovne odločitve. Prva podjetnikova naloga je pravilno, odkrito, najbolje kar paranoično, oceniti trenutno situacijo.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|